Mám takový velmi nepříjemný zážitek ze včerejška, který ukazuje že jisté pochody jsou v Ikea docela špatně nastaveny.
Dělají machra a když si člověk koupí nějakou drobnost jak dřez, tak jej pošlou do externího výdejního skladu, který je skoro hodinu daleko cesty autobusem. Tomu říkám služby zákazníkům. Můj zážitek z Brna.
Jo vyzdvihnout zboží z výdejního skladu se musí nutně ten stejný den, jinak vyhrožují, že zboží propadne. Mohlo by to nejspíše být posuzováno jako nezákonné obohacení se, to jim ale nevadí. Sázejí na to, že jsou dostatečně velcí na to aby jim mohlo projít skoro všechno.
Pokud je tedy večer, musíte celý nákup odložit a do Ikeay i jejího nešikovně umístěného externího skladu se vypravit znovu další den.
Opět celé kolečko znovu.
Zřejmě by to jejich software jinak nezvládl, vydat zboží druhý den. Ach ten pokrok.
A ty jejich fronty na pokladnách v podvečer, to je také nádhera.
Prostě jen další velký arogantní moloch.
Ikea hodně vsází na to, že lidé se chovají jako stádo. Všimněte si toho bludiště, kterým vás nutí projít do skladu. Všichni jdou vyznačeným koridorem jako stádo. Jsou tam sice nějaké zkratky, ale pokud si to chcete alespoň trochu zkrátit, musíte si nastudovat plánek a pak třeba kousek jít i v protisměru a v Ikei dobře vědí, že 99% ovcí raději projde celé. Zkratky úplně chybí na místech, kde by jej využilo nejvíce lidí, jako u samotného vchodu. Funguje to tak, že co uvidí, to nakoupí. V eshopu by o tento efekt částečně přišli, proto se do něj tolik nehrnou.
Škoda, že se nenajde někdo jiný, kdo by okopíroval co dělá Ikea dobře a stal se jejím vážným konkurentem. Ikea potřebuje vážnou konkurenci jako sůl.
OK, poraď tedy, kde koupit podobný nábytek /třeba konkrétně vybavit dětský pokoj, knihovnu, šatnu/ za podobné ceny s možností to různě kombinovat atd.
Snad kromě Kiky je to docela bída, jakmile nejde jen o kusový nábytek. Přes všechny výhrady, které k Ikei mám, je to prostě pořád v poměru cena / výkon v rámci ČR top.
Asko, Sconto, Mobelix, Jena pořád Ikei jen okopávají paty. Malí výrobci jsou zbytečně drazí, kvalita často pochybná, pokud človek nemá doporučení nebo předchozí zkušenosti. Možná tak ještě sedačka se dá vybrat jinde nebo dražší kuchyně.
Není to zdaleka ideální, zákaznický servis se horší, ale kam teda jít nakoupit?
Ikea se dost zhoršila, cca poslední 2-3 roky, ale pořád patří k tomu lepšímu /což je na jednu stranu smutné hlavně pro její konkurenty/.
Sice vystavěli velký "obchoďák", ale na sklad už nezbylo místo. A jezdit v té dopravní situaci z Ikei do toho výdejního skladu na Slatinu je porod i autem, natož MHD. To bych to vzdal úplně. Přitom kdyby chtěli, mohli mít sklad hned vedle Ikei, ale holt by to bylo dražší než posílat lidi do Slatiny i kvůli drobnostem, třeba když dokupujete ke kuchyni pár doplňků...
Co se týká nutnosti jít do skladu v samotné prodejně, tak to prostě řeším že tam naběhnu přes pokladny. Nemám čas půl hodiny obcházet okolo. Spíš mi vadí, že jim občas nesedí skladová dostupnost a že začali lákat na věci, které pak v obchodě "v akci" vůbec nemají (opakovaně). A ještě drze řeknou "přijďte si zítra na otevíračku, máme to na zítřek ve skladu". Na dotaz, proč tedy nemůžou aspoň pro vás přinést ze skladu dnes, neodpoví, vedení se zákazníky taky nekomunikuje. Jestli budou takto "nekomunikovat" i v eshopu, tak pohoří.
Nicméně, pokud si člověk nenechá dělat nábytek někde na zakázku, tak je to pořád obchod, kde se dá pořídit dost věcí za poměrně slušnou cenu a některé série nábytku jsou docela vychytané, lehce se to kombinuje a sedí to k sobě a i to poradenství jakžtakž funguje. A když jsem to složil dohromady i já a drží to a funguje, tak to zas taková tragédie nebude :-) Samozřejmě se nesmí brát úplně to nejlevnější. Na začátku roku jsme vybavovali prakticky skoro celý byt a kromě několika drobností to bylo napůl Ikea / Kika. Ostatní obchody ve srovnání poměrně o ničem, hlavně dodací lhůty třeba v Asku tragédie.
imbecilní způsob nakupování v ikea pomocí nekonečných a obtížně průchodných chodeb kam člověk nechce, externí sklady vzdálené několik kilometrů, a častá nedostupnost inzerovaného zboží - e-shop by všechno tohle řešil, a divím se ikea že ho dávno nemá, neboť stávající problémy nemohou být managementu neznámé.
všechny ostatní nábytkové řetězce už dávno na webu fungují a zboží se dá naklikat k dovozu, sám jsem v ikea přestal nakupovat právě pro nepříjemné nakupování a nemožnost zboží si objednat (dopravu ikea za 14 dní pokládám za drzost, nikoliv za seriozní nabídku dopravy). .
Nechápu proč bude eShop zprovozněn v CZ až za 2,5 roku. V Rumunsku jim už funguje dlouho, mají ho vyřešen.
Dokonce vím, že lidi ze západní části Rumunska jezdí vybírat do Budapešti (mají to do Budapešti po dálnici blíže a pohodlněni než do Bukuresti ....) a pak si věci objednají v Rumunské IKEA.