Mám takový velmi nepříjemný zážitek ze včerejška, který ukazuje že jisté pochody jsou v Ikea docela špatně nastaveny.
Dělají machra a když si člověk koupí nějakou drobnost jak dřez, tak jej pošlou do externího výdejního skladu, který je skoro hodinu daleko cesty autobusem. Tomu říkám služby zákazníkům. Můj zážitek z Brna.
Jo vyzdvihnout zboží z výdejního skladu se musí nutně ten stejný den, jinak vyhrožují, že zboží propadne. Mohlo by to nejspíše být posuzováno jako nezákonné obohacení se, to jim ale nevadí. Sázejí na to, že jsou dostatečně velcí na to aby jim mohlo projít skoro všechno.
Pokud je tedy večer, musíte celý nákup odložit a do Ikeay i jejího nešikovně umístěného externího skladu se vypravit znovu další den.
Opět celé kolečko znovu.
Zřejmě by to jejich software jinak nezvládl, vydat zboží druhý den. Ach ten pokrok.
A ty jejich fronty na pokladnách v podvečer, to je také nádhera.
Prostě jen další velký arogantní moloch.
Ikea hodně vsází na to, že lidé se chovají jako stádo. Všimněte si toho bludiště, kterým vás nutí projít do skladu. Všichni jdou vyznačeným koridorem jako stádo. Jsou tam sice nějaké zkratky, ale pokud si to chcete alespoň trochu zkrátit, musíte si nastudovat plánek a pak třeba kousek jít i v protisměru a v Ikei dobře vědí, že 99% ovcí raději projde celé. Zkratky úplně chybí na místech, kde by jej využilo nejvíce lidí, jako u samotného vchodu. Funguje to tak, že co uvidí, to nakoupí. V eshopu by o tento efekt částečně přišli, proto se do něj tolik nehrnou.
Škoda, že se nenajde někdo jiný, kdo by okopíroval co dělá Ikea dobře a stal se jejím vážným konkurentem. Ikea potřebuje vážnou konkurenci jako sůl.