E-commerce je silným hráčem. Se spuštěním e-shopu na nic nečekejte

18. 6. 2020
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Ilustrační obrázek Autor: Depositphotos.com, podle licence: Rights Managed
Ilustrační obrázek
Internetové obchody mají za sebou rekordní duben. Meziroční růst e-commerce retailu přesáhl celkově 40 %.

Prodejci potravin, elektroniky nebo drogistického zboží zaznamenali navýšení tržeb oproti roku 2019 v řádech stovek procent.  

Asociace pro elektronickou komerci (APEK) sledující vývoj na českém on-line trhu v posledních dvaceti letech očekává letos jeden z největších meziročních skoků v celkové výši dosažených obratů. Data Českého statistického úřadu potvrzují informace, které má APEK z jejich zdrojů k dispozici. Oproti dubnu 2019 stála před většinou e-shopů velká výzva a současně příležitost. 

Z výzkumu mezi našimi členy vyplývá, že více než 20 % z nich dosáhlo o 100 a více procent vyšších obratů v porovnání s loňským rokem, což znamená obrovský nárůst. Vyhlášení nouzového stavu v ČR tak paradoxně internetovým obchodům jako celku pomohlo, dodává výkonný ředitel APEK Jan Vetyška. Ten dále podotýká, že přibližně 25 % provozovatelů on-line obchodů počítá ztráty, protože ne všechny kategorie zboží se prodávaly stejně dobře, a tak i na internetu krize část obchodníků zasáhla negativně.

Přečtěte si: Koronavirus byl pro e-shopy zkouškou ohněm i příležitostí pro poučení a změnu 

Význam e-commerce roste

V loňském roce se česká e-commerce podílela na českém maloobchodu z téměř 13 % a letošní podíl bude ještě vyšší. Současně s tím tak roste celospolečenský význam celého odvětví. E-shopy a jejich partneři jsou stále významnějšími zaměstnavateli, jsou důležitou součástí sociálního prostředí v ČR. Je tedy nezbytné, aby se on-line obchodu dostalo dostatečné pozornosti také ze strany státní správy. 

Marketing Meeting AI a tvorba obsahu

I přes spoustu negativních dopadů a očekávanou hospodářskou krizi je současná situace také příležitostí. Řada tradičních obchodníků uspíší vstup do on-line prostředí, které jednoznačně nabízí silný prodejní kanál. Již před omezeními bylo zřejmé, že obchodníci budou do budoucna muset rozložit své prodeje do kamenných prodejen i na internet. Nyní je ale zjevné, že není čas se spuštěním e-shopu čekat, zdůrazňuje závěrem Jan Vetyška. 

O přesunu byznysu na internet jsme psali v článku Koronavirus „vyhnal“ podnikatele na internet. Odborníci radí, na co se zaměřit 

Autor článku

Jana je redaktorkou Podnikatel.cz a její hlavní specializací je marketing, zajímá se také o firemní finance. Pravidelně hledá a píše nové příběhy podnikatelů.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).