Prodejci potravin, elektroniky nebo drogistického zboží zaznamenali navýšení tržeb oproti roku 2019 v řádech stovek procent.
Asociace pro elektronickou komerci (APEK) sledující vývoj na českém on-line trhu v posledních dvaceti letech očekává letos jeden z největších meziročních skoků v celkové výši dosažených obratů. Data Českého statistického úřadu potvrzují informace, které má APEK z jejich zdrojů k dispozici. Oproti dubnu 2019 stála před většinou e-shopů velká výzva a současně příležitost.
Z výzkumu mezi našimi členy vyplývá, že více než 20 % z nich dosáhlo o 100 a více procent vyšších obratů v porovnání s loňským rokem, což znamená obrovský nárůst. Vyhlášení nouzového stavu v ČR tak paradoxně internetovým obchodům jako celku pomohlo,
dodává výkonný ředitel APEK Jan Vetyška. Ten dále podotýká, že přibližně 25 % provozovatelů on-line obchodů počítá ztráty, protože ne všechny kategorie zboží se prodávaly stejně dobře, a tak i na internetu krize část obchodníků zasáhla negativně.
Přečtěte si: Koronavirus byl pro e-shopy zkouškou ohněm i příležitostí pro poučení a změnu
Význam e-commerce roste
V loňském roce se česká e-commerce podílela na českém maloobchodu z téměř 13 % a letošní podíl bude ještě vyšší. Současně s tím tak roste celospolečenský význam celého odvětví. E-shopy a jejich partneři jsou stále významnějšími zaměstnavateli, jsou důležitou součástí sociálního prostředí v ČR. Je tedy nezbytné, aby se on-line obchodu dostalo dostatečné pozornosti také ze strany státní správy.
I přes spoustu negativních dopadů a očekávanou hospodářskou krizi je současná situace také příležitostí. Řada tradičních obchodníků uspíší vstup do on-line prostředí, které jednoznačně nabízí silný prodejní kanál. Již před omezeními bylo zřejmé, že obchodníci budou do budoucna muset rozložit své prodeje do kamenných prodejen i na internet. Nyní je ale zjevné, že není čas se spuštěním e-shopu čekat,
zdůrazňuje závěrem Jan Vetyška.
O přesunu byznysu na internet jsme psali v článku Koronavirus „vyhnal“ podnikatele na internet. Odborníci radí, na co se zaměřit