Zákon měl pět paragrafů:
1) Občan v životě vyplní ve vztahu ke státu a státním úřadům jen jeden dotazník či formulář. Pokud nějaký další státní úřad či instituce, či orgán státní správy či samosprávy, si přeje nějaká data - je povinen si je sehnat v centrální databízi sám a sám si je i vyplnit.
2) Pokud nějaký státní úřad či instituce, či orgán státní správy či samosprávy, si přeje nějaké potvrzení, dobrozdání, prohlášení, výpis z jiného registu či schválení, od jiného správního orgánu - je povinen si ho obstarat sám. Na obstarání je zákonem stanovená lhůta.
3) V kancelářích zaměstnanců jejichž pracovní náplní je jednat s veřejností - nesmí být dveře.
4) Úředníci jejichž pracovní náplní je jednat s veřejností, nesmí mít úřední hodiny ani polední pauzu a jsou povinni obsluhovat klienty kdykoliv v rámci své pracovní doby.
5) Vedoucí oddělení je povinen zajistit obslužnost úřadu nejen po celý den včetně poledne, ale jednou v týdnu až do 9 hodin večer a jednou za měsíc i v sobotu. Existuje jak možnost objednat se k úředníkovi na konkrétní den a hodinu - tak i maximální lhůta čekání na správní úkon.