Tak samozřejmě pokud nasadíte 100Kč za knížku a budete doufat, že jí někdo koupí, tak nic nevyděláte. Jenže si to chce uvědomit, že už neprodáváte fyzické zboží, ale defakto jen pronajímáte elektronická data s minimálními variabilními náklady. Pokud se tedy nedomníváte, že elektronické soubory se dají "prodávat" jen přes distributora, který si za stažení 1MB souboru řekne o 30% koncové ceny (I fyzické zboží se prodává s menší marží). Takže to chce místo hledání, kam lze vyšponovat cenu, hledat trochu jiné modely prodeje. Kdybych měl třeba u vydavatele roční předplatné 500 na jeho produkci, tak to nebudu řešit a zaplatím. Přitom těch knížek si od něj přečtu třeba jen deset. A kdybych si to měl kupovat po jedné 100Kč za kus, tak nekoupím nic. Jenže náklady na to jeho vydání budou stejné ať už koupím nebo ne. A podobně by to řešilo hodně dalších lidí.