E-mailing – nejlepší vánoční přítel e-shopu. Čtěte, jak jej vymazlit

3. 7. 2018
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek
Pakliže to s vaší vánoční komunikací myslíte skutečně vážně, neodkládejte její přípravu, i v září bývá zpravidla pozdě. Pusťte se do ní ihned.

Každý, kdo to myslí se svou působností v oboru e-commerce alespoň trochu vážně, má už pravděpodobně nějaké zkušenosti s rozesílkou e-mailů za sebou. V rámci dnešního vydání Vánočního seriálu se tedy nebudeme soustředit na základní pojmy, ale přejdeme rovnou k doporučením, která se týkají období Vánoc.

1) Relevantní mailing list, který používáte na vánoční kampaň

Chcete-li z vaší vánoční e-mailové komunikace vytěžit maximum, soustřeďte se dopředu na tvorbu speciálního vánočního/sezonního mailing listu. Rozhodně v rámci něj operujte s lidmi, u nichž máte větší jistotu konverzního chování, zároveň do něj před nástupem vánoční sezony přidejte další vaše uživatele. Třeba tak, že jim možnost dozvědět se jako první o speciálních vánočních akcích nabídnete v rámci vašeho webu.

2) Jednotný vizuál

Pakliže budete v předvánočním období upravovat vizuální podobu vašeho e-shopu a zohledníte v ní nadcházející svátky, zcela jistě přizpůsobte stejným směrem i vaši mailovou komunikaci.

3) Nové vizuální prvky ve vašich e-mailech

Vánoční období může být i vhodným prostorem pro vyzkoušení jiné formy vizuální komunikace. Zkuste v rámci mailingu použít nějakou pěknou animaci, gif nebo třeba interaktivní adventní kalendář, který využijete jako prostor pro komunikaci vánoční slevy.

4) Vánoční slevy pro příjemce vašich e-mailů

Bez vánočních slev se asi neobejdete, zkuste to ale tentokrát udělat trochu jinak. Třeba vyberte na každý týden skupinu deseti produktů, které v rámci následujících sedmi dní výrazně zlevníte, a to exkluzivně pro příjemce daných mailů. V mailové nabídce použijte odpočítávání času (do konce akce/do startu další akce) pro zvýraznění motivace k nákupu.

5) Veďte vaše klienty rychle k cíli

Máte vymyšleno, které produkty budete v rámci vaší vánoční komunikace zlevňovat exkluzivně pro příjemce mailů? Výborně. Teď už je pouze potřeba co nejrychleji zaujatého čtenáře povýšit na zákazníka. Z takto přizpůsobené sezonní mailingové kampaně doporučuji vést zákazníky na speciální landing page k danému produktu

6) Vymyslete (tajný) dárek.

… a nejenom slevami živ je e-shopista. Vánoce jsou ideální příležitost, abyste k sobě přitáhli nové potenciální ambasadory značky. Zkuste se zamyslete nad tím, jaká drobnost by vašim zákazníkům udělala největší radost. Doprava zdarma je už poměrně okoukaná a zároveň se při takovéto volbě vytrácí kýžený pocit vánočního ducha všude kolem nás. Co takhle zkusit do „thank you“ e-mailu nakupujícím přihodit informaci o tom, že jste jim jako poděkování k objednávce přihodili tajný dárek a ať se s ním třeba pak pochlubí na sociálních sítích?

7) Nezapomínejte na propojení se sociálními sítěmi

Aby se zákazník mohl se svým vánočním překvapením pochlubit, zkuste mu to co nejvíce zjednodušit a přidejte si do mustru vašeho vánočního e-mailu přímou možnost sdílení zkušenosti na preferovaných sociálních sítích, tedy ideálně na Facebooku, Instagramu, či Twitteru. Samozřejmě s patřičným hashtagem.

fin 25 - early cena

8) Inspirujte váhající Ježíšky

Především lidem, kteří Vánoce řeší na poslední chvíli, nebo těm, kteří trpívají nedostatkem dárkové inspirace, může přijít k duhu nákupní rádce, kterého do svého vánočního mailingu zakomponujete. Vánočním tipům můžete věnovat i několik po sobě jdoucích mailingů, které jsou cíleny na různé skupiny potenciálních obdarovaných.

9) Poděkujte a pojistěte se

Po Vánocích potěší poděkování za důvěru. Po Štědrém dnu nechte zákazníky chvilku relaxovat a před Silvestrem jim pošlete thank you email, do kterého vložte kód na slevu coby motivaci pro další nákup a možnou pomoc s rozmělněním okurkové sezony v lednu.

Autor článku

Obchodní a marketingový ředitel digitální agentury Sherpas se sedmnáctiletou praxí v digitálním světě, manažer projektu WebTop100, autor WebTop100 podcastu o digitálním marketingu a osobnostech kolem něj.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).