Ani jsme se nedozvěděli, jaké budou za pozdní oznámení všeho druhu pokuty! Asi vysoké, že. Proč by se jinak takové zákony, pro praxi nepoužitelné, vymýšleli? A třeba návod, jak to všechno stihnout, když mají firmy např. externí účetní? Možná by mohli firmy nakoupit drony, aby vůbec stihli ty dokumenty doručit do účtárny.....no jen tak dál. Ať nás to stojí všechny co nejvíc peněz a nervů.....navíc účetní nebude chtít nikdo dělat.....protože už teď si nemůžou skoro vůbec vzít dovolenou.....buď dělají mzdy, nebo DPH. A teď aby ještě aby seděli na zadku a čekali, zda bude nemoc, nebo nástup do zaměstnání.....
Baba, bubu... už jsem se bál, že je to tady jen samá kavárna a nikdo nezná útrapy běžné reality. Je to bohužel tak, té byrokracie, nařízení, zákazů, formulářů a vůbec povinností mají už firmy na bedrech příliš. Rozhodně to nepodporuje podnikání, případně jen ten veliký byznys, kde má velký šéf plno menších šéfů a ti mají specializované pracovníky na kdeco a hlavně právní oddělení.... Dostihlo to i mne, coby malého OSVČ, už mne ty papíry tak štvou, otravují a stresují, že do konce roku se mi snad podaší zrušit registraci plátce DPH, abych se zbavil přiznání, kontrolních hlášení a neustálého stresu, zda mám vše OK. A kvůli chystanému rozšíření EET budou moji zákazníci holt muset platit jen z účtu na účet. Pokud ta státní buzerace bude pokračovat, pak se na tu "službu pro lidi" vykašlu úplně, i když mne to docela baví (nejde jen o peníze), ale nervy a zdraví mám jen jedno. Možná časem úředníci prohlédnou a zjistí, že se bez toho soukromého sektoru neobejdou, nejen v běžném životě, ale ani v tom veřejném, že oni sami fakticky daně neplatí, to jen vracejí malou část z toho, co jim stát štědře nasype...
Zdá se mi, že nikdo neuvažuje o tom, že někdy nemusí jít elektřina, ani internet. Považuji takové předpisy za šílené. U papírových dokladů nehrozí, že je někdo hromadně zneužije, ale elektronická data časem určitě někdo ukradne. Když citlivé údaje neuhlídaly švýcarské banky, tak údaje o zdravotním stavu obyvatel shromážděné na jednom místě se stanou zajímavým obchodním artiklem.
Nikde nepadlo ani slovo, jak budeme řešeni my, kteří pracujeme v jiném členském státě EU, jsme tam pojištěni a vypláceni příslušnou institucí toho státu. Už teď mám velmi velké problémy s papírovou neschopenkou. Jak to bude tedy fungovat, když se přejde na elektronický systém, který v zahraničí vůbec není?