E-shop, který nabídne osobní odběr, má ihned konkurenční výhodu

12. 7. 2013
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Ilustrační obrázek. Autor: www.isifa.com
Ilustrační obrázek.
Osobní odběr, další specifikum české e-commerce. Internetoví zákazníci si chtějí zboží vyzvednout osobně. Nákup pak upřednostní tam, kde jim tuto možnost nabízí

Češi si oblíbili nakupování na internetu. Tento moderní trend jsme přijali z mnoha důvodů. Je to pohodlné, lze si vybrat ze široké nabídky a často nakupující také ušetří. Ačkoli jsme tuto vymoženost bez okolků přijali, vrozený konzervatismus nás stále nutí k opatrnosti. Proto například ještě velká část lidí volí možnost platby na dobírku. A stále častěji také vítězí osobní odběr. Loni se pro něj rozhodlo 57 % všech internetových zákazníků. Pokud by bylo možné zásilku vyzvednout v blízkosti domova či zaměstnání, využilo by jej ještě více lidí. V případě vhodného umístění výdejního místa by totiž osobní odběr využilo 94 % Čechů. Ukazuje to průzkumu mezi českými a slovenskými internetovými uživateli, která nechal provevést nákupní rádce Heureka.cz s 9 000 zákazníky.

Ilustrační obrázek.
Autor: www.isifa.com

Ilustrační obrázek.

Osobní odběry jsou trendem současného internetového nakupování. Pouze 6 % internetových uživatelů by možnost osobního odběru nevyužilo, v roce 2011 to bylo 8 % uživatelů, potvrzuje Kamil Demuth z nákupního rádce Heureka.cz. Loni reálně využilo osobní odběr 57 % uživatelů internetu, což je o 4 % více, než v roce předchozím. Pro zboží si častěji chodí muži, je jich rovných 60 %. Ženy tuto možnost volí jen v polovině případů.

Majitelé e-shopů jsou si tohoto trendu vědomí a snaží se mu přizpůsobit. A ti co nejsou, měli by s tím rychle něco udělat. Kamenné prodejny si pochopitelně mohou dovolit jen ti největší, menším prodejcům nezbývá, než volit jednu z mnoha možností, které nabízí osobní odběr v rámci placených služeb. Vše podstatné se o nich můžete dozvědět t těchto článcích:

Máme srovnání firem, které e-shopům nabízí výdejní místa pro osobní odběry

Co nabízí balíkomatové služby? Skutečně se bez nich e-shopy neobejdou?

Marketing Meeting AI a tvorba obsahu

Král je mrtev, ať žije král. Osobní odběr nahrazuje dobírku

Zajímavým zjištění je, že osobní odběr je mnohem populárnější v České republice než na Slovensku. Zatímco osobní odběr využilo v loňském roce 57 % Čechů, do kamenné prodejny si došlo jen 43 % Slováků, říká Michal Osuský z výzkumné agentury NMS Market Research a dodává: I na Slovensku však bude zájem o využití možnosti osobního odběru stoupat. I když je v některých e-shopech možnost osobního odběru zpoplatněna, oproti nákladům za dopravu se však jedná o mnohonásobně nižší částku.

Autor článku

Kolektiv autorů serverů Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).