Jakou má osobní odběr výhodu oproti zaslání přes PPL až na místo? Tomu moc nerozumím... Osobní odběr v případě Alza.cz: doprava na pobočku 25,-, ztracený čas (30 minut), použití auta v mém případě pár km po městě, občas čekání na pobočce, tahání věcí z pobočky do auta... Naproti tomu PPL či DPD za 90,- Kč doveze balík až před vchod do domu, čas si určím sám... Jaké jsou tedy výhody osobního odběru?
Problém kurýrů je, že nikdy dopředu nevíte, kdy přijedou. Řada eshopů není schopná sdělit ani den, natož přibližnou hodinu.
To je důvod, proč já osobně nejraději využívám Českou poštu, protože mám vždycky možnost si pro balík zaběhnout během 10 dnů na poštu.
Obdobně tento problém řeší i kamenná prodejna eshopu.
Takže chybu bych hledal u kurýrních společností.
Vlastně se divím, že se ještě minimálně v Praze a Brně eshopy nedohodli na vytvoření vlastní společné kurýrní služby, významně by to pomohlo.
Jeden z důvodů preference osobního převzetí je i snaha prodejců zbavit se odpovědnosti za škody vzniklé v průběhu přepravy, v podmínkách si kladou takové požadavky jako kontrola obsahu zásilky před zaplacením na což příčetný dopravce nepřistoupí. Proto si dopravcem objednávám pouze zboží, kde je riziko poškození při přepravě malé.
Jinak DPD a PPL není kurýr, takže mohou přijet kdykoliv během dne (9 - 17), což je dost otravné, a navíc v tu doby lidi jsou většinou v práci, takže transport vlastními prostředky domů stejně zůstává, takže pokud doprave, tak pošta, protože ji mám tři minuty od domu. U kurýra je časování sice lepší, ale to už nestojí stovku, ale tři. Takže pokud je možnost osobního převzetí na rozumně dostupném místě v rozumnou dobu, tak tomu dávám přednost.
S tím, že Alza je poněkud dražší, než konkurence (CZC, Alfa), nemám narozdíl od tebe absolutně problém. Pro mě osobně je dobrou kompenzací okamžitá dostupnost zboží (ještě ten samý den) a vynikající zkušenosti s reklamacemi (v drtivé většině výměna za nový kus, častokrát i pár dnů po zakoupení bez dalšího vyptávání). Kecy o masách si nech pro svý kámoše.
Tak hlavně e-shop s kamennou prodejnou není e-shop, ale je to normální obchod, který má kromě toho ještě rezervační katalog na Internetu.
Typický e-shop je právě E-SHOP proto, že nemá kamenné prodejny, pobočky a výdejní místa, zboží je zasláno přepravní službou a za toto je nabídnuta snížená cena. Tak to dělá například Amazon :-)
Ono vůbec "e-shop s prodejnou nebo výdejnou" je takový český paskvil, kterým se řeší nedostatečná práce policie a úřadů při zatočení s podvodníky. Například v USA není podvodný zápis do OR nebo vystavení nekrytého šeku většinou řešeno vůbec nijak - krom toho, že je to federální zločin a jsou za to jedny z nejvyšších sazeb - nikomu tedy nestojí za to dělat v tomto podvody a pak minimálně 20 let sedět... V ČR podvodník nedostane nic nebo maximálně malý trest, který mu ještě vymaže amnestie a s čistým štítem opět dělá další podvody.
Proto se pak lidi bojí nakupovat čistě přes Internet, platit předem atd., protože vědí, že když se neochrání sami, tak jim nikdo jiný nepomůže. A pak chtějí pobočky a výdejny s platbou při převzetí, kde už je velmi malé riziko podvodu.
Osobní odběr je pro lidi, co nechtějí platit nesmyslně drahou dopravu, mohou případně ihned reklamovat na místě, zboží si mohou vyzvednout do 19 hod např na pobočce Uloženky, nemusí čekat zda kurýr přijede, či nikoli. Uloženku využívám již dva roky a vím moc dobře proč. Těžko se s kurýrem potkám, jelikož nesedím celý den v kanceláři a na českou poštu mám alergii, na ty ,,příjemné paní za pultem":-) před vánoci už chodím jen na Uloženku do sekce zapojené eshopy, kde si objednám z několika eshopů dárky pro rodinu a pro přátele. Vím že na každé dopravě ušetřím a před vánocemi to dělá kolem 700,- kč úspora za dopravu, které mohu využít na další dárek. Každému vyhovuje něco jiného, ale osobní odběr za chvíli převládne doručení na koncového zákazníka, jak již ukazují některé eshopy jako Kasa. cz které dělá osobní odběr už přes 50%:-)
Mám již 3 roky eshop. Využívám DPD a ČP. Stále jsem nevěděla jak mít konkurenční výhodu, než jsem nasadila heureakapointy, respektive Uloženku a nejlevnější cenu za dopravu. Okamžitě mi narostly objednávky o 7% a druhý měsíc o 12%. Nyní to bude přes rok co využívám Uloženku a osobní odběr mi dělá 36% z celkových objednávek. Jsem z toho fakt nadšená:-) doporučuji.