Jakou má osobní odběr výhodu oproti zaslání přes PPL až na místo? Tomu moc nerozumím... Osobní odběr v případě Alza.cz: doprava na pobočku 25,-, ztracený čas (30 minut), použití auta v mém případě pár km po městě, občas čekání na pobočce, tahání věcí z pobočky do auta... Naproti tomu PPL či DPD za 90,- Kč doveze balík až před vchod do domu, čas si určím sám... Jaké jsou tedy výhody osobního odběru?
Problém kurýrů je, že nikdy dopředu nevíte, kdy přijedou. Řada eshopů není schopná sdělit ani den, natož přibližnou hodinu.
To je důvod, proč já osobně nejraději využívám Českou poštu, protože mám vždycky možnost si pro balík zaběhnout během 10 dnů na poštu.
Obdobně tento problém řeší i kamenná prodejna eshopu.
Takže chybu bych hledal u kurýrních společností.
Vlastně se divím, že se ještě minimálně v Praze a Brně eshopy nedohodli na vytvoření vlastní společné kurýrní služby, významně by to pomohlo.
Jeden z důvodů preference osobního převzetí je i snaha prodejců zbavit se odpovědnosti za škody vzniklé v průběhu přepravy, v podmínkách si kladou takové požadavky jako kontrola obsahu zásilky před zaplacením na což příčetný dopravce nepřistoupí. Proto si dopravcem objednávám pouze zboží, kde je riziko poškození při přepravě malé.
Jinak DPD a PPL není kurýr, takže mohou přijet kdykoliv během dne (9 - 17), což je dost otravné, a navíc v tu doby lidi jsou většinou v práci, takže transport vlastními prostředky domů stejně zůstává, takže pokud doprave, tak pošta, protože ji mám tři minuty od domu. U kurýra je časování sice lepší, ale to už nestojí stovku, ale tři. Takže pokud je možnost osobního převzetí na rozumně dostupném místě v rozumnou dobu, tak tomu dávám přednost.
S tím, že Alza je poněkud dražší, než konkurence (CZC, Alfa), nemám narozdíl od tebe absolutně problém. Pro mě osobně je dobrou kompenzací okamžitá dostupnost zboží (ještě ten samý den) a vynikající zkušenosti s reklamacemi (v drtivé většině výměna za nový kus, častokrát i pár dnů po zakoupení bez dalšího vyptávání). Kecy o masách si nech pro svý kámoše.