E-shopům a hlavně komfortu, který nabízejí hlavně před Vánoci, přicházejí lidé na chuť stále více. V letošní vánoční sezóně se obliba online nakupování projeví v pokoření rekordu z minulého roku, kdy se na úplném vrcholu sezóny, tedy 10 dnů před Štědrým dnem, vyšplhaly tržby nejvýš v historii.
Psali jsme: e-Ježíšek už je připraven. Obchodníci přepíšou rekordy
V pondělí 14. prosince by měla útrata za zboží na internetu přesáhnout 700 milionů korun. Tím by byl překonán loňský rekordní den a e-shopy by tak měly zažít nejúspěšnější den v historii české e-komerce,
odhaduje výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci Jan Vetyška.
Oblast e-commerce očekává celoroční zvýšení celkového obratu na 75 miliard korun, ve srovnání s loňskem tedy minimálně o 20 %. Vánoční svátky jsou totiž nejsilnějším prodejním obdobím vůbec. Alza.cz například očekává letošní sezónní prodeje oproti těm loňským vyšší až o 40 %.
Objednej na Vánoce dnes, zítra už by mohlo být pozdě
Ruku v ruce s vrcholem e-commerce sezóny se ale také snižuje schopnost e-shopů garantovat, že bude dárek pod vánoční stromeček doručen. Jak upozorňuje APEK, kvůli stále lepší logistice by neměly mít e-shopy problém doručit k zákazníkovi zboží objednané v pondělí 21. prosince, ale je nutné brát v potaz takové negativní vlivy jako změna počasí, která může dopravci v doručení zabránit nebo jej zbrzdit. Kdo má rád adrenalin a nakupuje na poslední chvíli, jistě může využít řady výdejen především velkých internetových obchodů. V takovém případě budou moci nakupující objednávat ještě v úterý 22. či 23. 12,
dodává Vetyška.
E-shopy letos lákají na různé akce
Lákadlem e-shopu CZC.cz je například možnost zaplatit až několik týdnů po Vánocích, nakoupit na splátky bez navýšení nebo vrátit nerozbalený dárek v polovině ledna příštího roku. Prodeje se obchod snaží podpořit i soutěží. Každý den až do Vánoc mohou lidé vyhrát proplacení svého nákupu, a to až do výše 40 000 korun. Stačí jen co nejpřesněji tipnout, za kolik korun všichni zákazníci v daný den nakoupí,
láká Kamil Demuth, marketingový ředitel CZC.cz.
Čtěte také: E-mail může o Vánocích přinést nové objednávky. Stačí vědět, jak na to
Kromě speciálních akcí obchodníci lákají na vylepšené služby. Třeba Mall.cz se v říjnu přestěhoval do nového distribučního centra, díky kterému výrazně zvýšil kapacitu pro objem expedovaného zboží. Nikdy jsme nedělali tolik akcí jako letos, ať už dárkových, plošné slevy, slevy na značky nebo dny dopravy zdarma,
říká Hana Hutlová z Vivantisu.
Podnikatel.cz v období vrcholové e-commerce scény zavítal do jednoho z největší českých e-shopů. O předvánočním zápřahu v Alze vás bude informovat rozsáhlá galerie, kterou vám už brzy nabídneme.