E-shopaři, přestaňte se opalovat u vody a začněte se připravovat na Vánoce

2. 8. 2016
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Ačkoli je léto pro e-shopy obdobím, kdy mají nejnižší prodeje, mnohdy rozhoduje o celoročním úspěchu. Právě teď byste totiž měli začít přípravovat na Vánoce.

Už několik let platí, že již v létě by se e-shopaři měli začít připravovat na vánoční prodejní sezónu. Vzhledem k nižší poptávce jde o ideální období, kdy mohou e-shopy vše podstatné na hlavní část roku v klidu připravit.

Méně prodejů, více času na přípravu

Vánoční sezóna začíná e-shopům každý rokem stále dříve. Podle Jana Vetyšky, výkonného ředitele Asociace pro elektronickou komerci (APEK), patří prodeje v e-shopech během letních měsíců k nejnižším, a tak se příprava na hlavní část roku přímo nabízí. Kvalitní příprava na hlavní sezonu může hrát rozhodující roli v tom, zda bude obchod o Vánocích a tedy vlastně v celém roce 2016 úspěšný. E-shopaři by neměli podcenit jak volbu správné marketingové strategie, tak i zajištění skladových prostor pro své zboží, doplnil Jan Vetyška.

Už nyní se proto vyplatí začít plánovat kampaně na svátky. Zájem zákazníků o vánoční nákupy začíná už v polovině listopadu. To je však čas, kdy je třeba, aby například PPC kampaně již naplno běžely. S jejich přípravou tak musíte pochopitelně začít mnohem dříve. Ke konci listopadu řada zákazníků již tuší, kde nakoupí. Pokud jste nezaspali počáteční informační kampaň, máte k nim cestu otevřenou, radí v business blogu Tomáš Turek z agentury Dobrý web.

Čtěte více: V listopadu už musí běžet PPC kampaně na Vánoce v e-shopech. Jak na to?

Obchodníci by neměli podcenit ani vylepšení fungování logistiky jako celku – není nic horšího, než dodat objednané výrobky o Vánocích pozdě. S doručením zboží během Vánoc bylo sice vloni spokojeno 91 % zákazníků, vždy však existuje něco, co se dá zlepšit. Právě doručení zboží včas totiž patří mezi klíčové faktory, které ovlivní loajalitu nakupujícího ke konkrétnímu e-shopu. Léto je ideální období pro vylepšení všech procesů. Kvalitní logistika a komunikace se zákazníkem budou mít v budoucnu stále větší váhu. Zákazníci už na internetu nehledí pouze na nejnižší cenu, ale kladou důraz právě na kvalitu služeb. Ta rozhodne, které e-obchody budou dlouhodobě úspěšné, uzavřel Jan Vetyška.

Autor článku

Daniel je zástupce šéfredaktora Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz a jako ekonom se věnuje oblasti byznysu a také ekonomice. Chystá nový byznysový podcast.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).