Ještě mi nikdo nedokázal uspokojivě vysvětlit proč je nutné do elektronické evidence tržeb zahrnout i platby platebními kartami. Jde o bezhotovostní převod kdy jsou peníze připsány na běžný účet obchodníka, takže žádné krácení tržeb nehrozí. Můžete mi někdo rozšířit obzor?
Mimochodem, pokud by to někoho zajímalo, návrh kompletního zákona včetně důvodové zprávy najde na
http://www.komora.cz/pro-podnikani/legislativa-a-normy/pripominkovani-legislativy/nove-materialy-k-pripominkam/13-15-navrh-zakona-o-evidenci-trzeb-t-26-2-2015.aspx
Vladimíre, dík za odkaz na ty materiály, je to hodně zajímavé čtení.
Stále se mluví jen o zákaznících, ale evidence tržeb se vztahuje i na tržby mezi podnikateli.
Dobré je, že se počítá s nějakou dobou odezvy, po jejímž marném uplynutí lze vystavit účtenku bez toho evidenčního čísla, zatím jsou to 2s, mohlo by to být i malinko víc.
A pak je tam větička, že se selháním systému ze strany provozovatele se nepočítá :)
No uvidíme, já myslím, že s tím budou velké problémy.
...ke skrytemu planu likvidace maleho a stredniho podnikani. Velke firmy si faktury vnitrofiremne mezi jednotlivymi oddelenimi budou evidovat tajne, ale u malych podnikatelu pujde vzdy o "trzbu". Tyto IT systemy samozrejme neimplementuji zadnou bezpecnost, takze velke nejen ami firmy budou zase diky svym "partnerum", co jim poskytnou vsechna odposlechnuta data, o neco chytrejsi. Samozrejme se to bude dit pres ameriku, kam ceska justice nedosahne.
Jeden z poslednich kroku je uplne zrusit hotovost a zakazat cokoliv cim by se dala nahradit.
Celé je to naprostý paskvil a nesmysl a jen krok k dalšímu omezování a šikanování toho zbytku slušných podnikatelů. A u eshopů je to totální nesmysl. Mimochodem by mě zajímalo, jak budou mít ošetřeno např. výdejní místa Uloženka / Zásilkovna, kdy eshop dostane tržbu na účet až za několik dní. Tam bude vystavovat účtenky kdo? Uloženka? Když to není její tržba/faktura? Já zpětně za několik dní? Komu pak budu teda vystavovat účtenku, když už zákazník má dávno zaplaceno? Nebo budu pak přijaté dobírky na účet ještě jednou ručně zadávat kvůli nějaké pitomé účtence?
A to vše v zemi, která není schopna ani zajistit násobně jednodušší systém jako je třeba registr vozidel a chce najednou všechno online? Nesmysl. Povede to akorát k ještě vyššímu rozvoji šedé ekonomiky (budu dělat jen pro známé bez čehokoliv a dokažte mi potom, že podnikám) nebo k tomu že prostě dost lidí, co podnikají "na vedlejšák" se na to kvůli takovému opruzu vykašle, přitom často dělají věci jen ze zájmu nebo fandovství s tím, že to přinese nějakou korunu - takže prostě zanikne i spousta užitečných služeb které nemají náhradu.
jsem opravdu zvedavy jak to zvladnou, napriklad jsem byl u zavadeni jednoho informacniho systemu na ceskych soudech.. testovaci provoz teto aplikace nebyl "skoro" zadny, nasadila se RC verze a pak se za plneho provozu nekolik mesicu doladovala funkcnost, aplikace vetsinu casu nefungovala, atd. byly z toho velke problemy, zamestnanci na soudech nemohli zpracovavat podani, verejnost nadavala, firma nekolik tydnu nevedela v cem ma v aplikaci problem.. nejlepsi bylo jak tiskove oddeleni vydavalo ruzne zpravy ze vypadek byl dnes jen nekolik hodin a nyni je vse plne funkcni, pritom to nefungovalo treba dva dny za sebou, proste klasika po cesku
Je zajímavé, že jsem se nikde nedokázal dočíst, zda se eet vztahuje i na vystavené faktury. Všude se píše o účtence, ale tu já například žádnou nevystavil za celou dobu provozu eshopu. Systém generuje faktury a ty následně zaúčtovávám v účetním SW. Nemám pokladnu a tedy nevystavuji účtenky...
Je tedy cestou jak se vyhnout eet, vystavovat faktury placené hotově místo účtenek? Nebo naopak musím vystavit účtenku kdykoliv přijmu peníze?
Zatím je to jen jedna velká blbárna a vůbec bych se nezlobil, kdyby to někdo zrušil.