Údaje vyplývají z aktuálních dat zveřejněných Českým statistickým úřadem (ČSÚ) na začátku února. Jedná se o ještě lepší výsledek, než jaký původně odhadovala Asociace pro elektronickou komerci (APEK), která průběžně zveřejněné údaje vyhodnocuje a porovnává.
V roce 2019 internetové obchody prodaly zboží za více než 155 miliard korun. K tomu podle výkonného ředitele APEK Jana Vetyšky pomohla především silná druhá polovina roku, díky které obraty e-shopů dosáhly celkově 15% meziročního růstu. Po vyhodnocení výsledků zveřejněných ČSÚ nyní víme, že česká e-commerce se podílí na celkových maloobchodních prodejích z 13 %. To považujeme za úspěch a potvrzení toho, že online prodej hraje v Česku stále významnější roli,
doplňuje.
Podívejte se na výsledky průzkumu týkající se online nákupů: Na internetu nakupují Češi pravidelně a jsou k obchodům loajální
APEK očekává další růst
Asociace pro elektronickou komerci také v roce 2020 očekává růst obratů e-shopů, a to v rozmezí 10 až 15 %. E-commerce má podle nich stále velký potenciál pro další rozvoj a je zřejmé, že se bude stále více prolínat s kamennými obchody a rozdíly mezi prodejními kanály se budou stírat. Podle mého názoru se ovšem budou muset tradiční obchodníci více zaměřit na internet a přizpůsobit se novým trendům. Také v letošním roce rozhodně očekáváme nárůst podílu internetového prodeje na celém českém maloobchodě,
dodává závěrem Jan Vetyška.