E-shopům se daří: Loni se online prodalo zboží za 155 miliard korun

9. 3. 2020
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek
E-commerce dosáhla loni podílu na českém maloobchodu ve výši 13 %. Rok 2019 byl tedy pro české e-shopy úspěšný.

Údaje vyplývají z aktuálních dat zveřejněných Českým statistickým úřadem (ČSÚ) na začátku února. Jedná se o ještě lepší výsledek, než jaký původně odhadovala Asociace pro elektronickou komerci (APEK), která průběžně zveřejněné údaje vyhodnocuje a porovnává. 

V roce 2019 internetové obchody prodaly zboží za více než 155 miliard korun. K tomu podle výkonného ředitele APEK Jana Vetyšky pomohla především silná druhá polovina roku, díky které obraty e-shopů dosáhly celkově 15% meziročního růstu. Po vyhodnocení výsledků zveřejněných ČSÚ nyní víme, že česká e-commerce se podílí na celkových maloobchodních prodejích z 13 %. To považujeme za úspěch a potvrzení toho, že online prodej hraje v Česku stále významnější roli, doplňuje. 

Podívejte se na výsledky průzkumu týkající se online nákupů: Na internetu nakupují Češi pravidelně a jsou k obchodům loajální 

APEK očekává další růst

Asociace pro elektronickou komerci také v roce 2020 očekává růst obratů e-shopů, a to v rozmezí 10 až 15 %. E-commerce má podle nich stále velký potenciál pro další rozvoj a je zřejmé, že se bude stále více prolínat s kamennými obchody a rozdíly mezi prodejními kanály se budou stírat. Podle mého názoru se ovšem budou muset tradiční obchodníci více zaměřit na internet a přizpůsobit se novým trendům. Také v letošním roce rozhodně očekáváme nárůst podílu internetového prodeje na celém českém maloobchodě, dodává závěrem Jan Vetyška.

Autor článku

Jana je redaktorkou Podnikatel.cz a její hlavní specializací je marketing, zajímá se také o firemní finance. Pravidelně hledá a píše nové příběhy podnikatelů.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).