Kdo vsadil v podnikání na internet a věnuje se mu poctivě, ukrojí z dalších rekordních obratů, které přinese předvánoční šílenství. Letos by měla česká e-commerce přesáhnout v celoročních obratech 115 miliard korun, z čehož přibližně třetinu budou tvořit vánoční tržby,
říká výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci (APEK) Jan Vetyška.
Čtěte také: 7 častých chyb, které e-shopy dělají v souvislosti s Vánocemi
Podle očekávání v online obchodování narostou tržby přes 15 % oproti loňskému roku. E-shopy se na nejnáročnější období roku chystají. Po zkušenostech z loňského roku, kdy se některé zásilky dostávaly před Vánoci k zákazníkům s výrazným zpožděním, otvírají nové sklady a rozšiřují i počet dopravců.
Den dopravy zdarma, Black Friday nebo CyberMonday
Mnozí zákazníci vyčkávají s nákupy na dny, kdy budou moci nakupovat online s výhodami a slevami. Den dopravy zdarma je naplánován na 13. listopadu. Oproti předchozím rokům budou moci online zákazníci bez dopravného nakupovat ve vybraných e-shopech prakticky tři dny až do 15. listopadu.
Mohlo by zaujmout: Udělejte si strýčka a začněte s přípravou na GDPR v předvánoční kampani
Na Dny dopravy zdarma pak navážou další slevové “svátky”. Black Friday letos připadá na 24. listopad, CyberMonday na 27. listopad.
Dny dopravy zdarma následované Black Friday již tradičně odstartují to největší nákupní šílenství, které každoročně Vánocům předchází. Internetové obchody od poloviny listopadu obvykle dosahují více než 200 % obratů oproti standardním týdnům v průběhu roku,
uzavírá Vetyška.