Alza.cz spustila mobilní verzi svého e-shopu. Je prvním z e-shopů, který chce k nákupu motivovat i majitele mobilních zařízení. E-shop je dostupný přes adresu m.alza.cz. Jak zjistil server Podnikatel.cz, stejný krok chystá v letošním roce také Kasa.cz. Čtěte více: Alza.cz trhá rekordy, zvýšila obrat o miliardu na necelých 7 miliard
Mobilní verze obsahují všechny důležité funkce
Největší internetový obchod v Česku a na Slovensku Alza.cz nabízí nákup a hledání informací nově také prostřednictvím chytrých telefonů. Mobilní verze obsahuje všechny důležité funkce včetně online dokončení objednávky. Mobilní rozhraní je dostupné už od Vánoc, kdy Alza.cz poprvé spustila testovací beta verzi. Dnes Alza.cz ohlásila spuštění mobilního rozhraní v již finální verzi. Čtěte také: Alza.cz zatopí konkurentům, prodává bílé elektro
Vzhledem k faktu, že přes 5 % našich zákazníků využívá k nákupu telefon, je mobilní verze e-shopu logickým krokem,
komentoval novinku Tomáš Havryluk, ředitel IT oddělení Alza.cz. Ten doplnil, že díky automatické detekci je zákazník, který e-shop navštíví ze svého chytrého telefonu, ihned přesměrován na optimalizovanou mobilní verzi.
Mobilní verze jsou podle Asociace pro elektronickou komerci (APEK) určitě trendem, který kopíruje současnou situaci kolem chytrých telefonů a tabletů. Dle našich indicií se zákazníci v kamenných obchodech nově chovají tak, že si cenu zboží ověřují v prodejně právě přes své chytré telefony. Pomocí mobilních verzí jim tuto práci zjednodušíme,
komentoval vývoj mobilní verze e-shopů Jan Vetyška, výkonný ředitel APEK.
Mobilní verzi spustí letos také Kasa.cz
S mobilní verzí svého e-shopu chce v letošním roce přijít také další velký hráč v oblasti e-commerce Kasa.cz. Jak serveru Podnikatel.cz potvrdila jeho marketingová ředitelka Jitka Součková, na vývoji mobilní verze se již pracuje: V plánu letošního roku mobilní verzi určitě máme,
řekla Součková. Čtěte také: Kasa.cz spouští provizní systém
Vývoj mobilního e-shopu vyžaduje oproti vytváření webového rozhraní odlišný přístup. Má specifické požadavky na styl ovládání na dotykovém displeji telefonu. Kvůli tomu se musí přizpůsobit vzhled, rozměry a rozmístění navigačních prvků pro co nejsnadnější ovládání jedním prstem.
Klíčové je i zobrazení pouze nejdůležitějších informací a celková jednoduchost uživatelského rozhraní. Vzhled e-shopu se dokáže přizpůsobit široké škále mobilních telefonů a zároveň díky řadě optimalizací funguje rychle a s minimálním datovým zatížením,
uzavřel Tomáš Havryluk.