E-shopy jsou pro podnikání ideální, je však potřeba hlídat si jejich specifika

21. 5. 2015
Doba čtení: 5 minut

Sdílet

Autor: 258398
Pohodlné podnikání prostřednictvím e-shopů, které je stále oblíbenější, má své zvláštnosti, které je třeba brát na vědomí. Připomínáme, které to jsou?

V dnešní době, která stále více přeje digitálním technologiím, je e-shop ideálním prostředkem pro provozování obchodu se zbožím všech kategorií. Nejenže je výsledný obchod rychlý, je možná okamžitá elektronická komunikace mezi obchodníkem a zákazníkem napříč (nejen) Českou republikou, ale zároveň obchodník šetří na nákladech za kamennou provozovnu a zákazník si může vybírat a nakupovat z pohodlí vlastního domova. Provozování e-shopu má však svá specifika a obchodování zde podléhá mírně odlišnému, pro podnikatele přísnějšímu, právnímu rámci. Tato specifika si v článku představíme. 

Marketing Meeting AI a tvorba obsahu

Čtěte také: Založit e-shop rozhodně není jednoduché, tvrdí profíci z oboru


Autor: 258398

E-shopy jsou pro podnikání ideální, je však potřeba hlídat si jejich specifika.

V prvé řadě je nutné si říci, že obchodování na internetu je ve své podstatě podnikání jako každé jiné. Při jeho provozování je tedy nutné mít živnostenské oprávnění, buď jako fyzická osoba nebo jako právnická osoba, nejčastěji společnost s ručením omezeným. Potřebná je i registrace na zdravotní pojišťovně a správě sociálního zabezpečení. Nutné náklady, které má podnikatel v kamenné prodejně (nájemné, energie, vybavení interiéru atd.), u e-shopu odpadnou, nicméně potřebná bude investice do nutných nákladů spojených s provozem e-shopu. V prvé řadě se jedná o pořízení a udržování webové domény, v druhé řadě pak vlastní zpracování samotného rozhraní e-shopu jako takového a udržování stránek. Velká část obchodníků samozřejmě provozuje e-shop i kamennou prodejnu a kombinuje tak výhody i nevýhody obou typů prodeje. 

Autor článku

Autor je partner AK Matzner & Vítek

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).