Týká se to ale jen online obchodů na HTTP, které mají neotegované kampaně. U nich se návštěvy ze Zboží.cz budou tvářit jako „direct“ nebo „none“ tzn. přímé návštěvy. Aby tyto e-shopy získávaly opět komplexní informace z Google Analytics, musí podle Seznamu udělat jednu ze dvou následujících věcí.
- Přejít na protokol HTTPS (Čtete více: E-shopaři, přechod na HTTPS má smysl. Čtěte, co si však musíte ohlídat)
- Přidat UTM parametry do URL ve výpisu položek. Jak upozorňuje Seznam, v tomto případě je důležité dát pozor na to, aby se nezměnil název samotné položky, protože by mohlo dojít k odpárování z produktů.
Zatímco Zboží.cz má nyní problémy s některými e-shopy, které jedou na HTTP, jednička mezi tuzemskými srovnávači Heureka.cz zase měla ještě před několika měsíci problém s e-shopy, které přešly na HTTPS. Jakmile totiž převedly web včetně feedů na HTTPS, riskovaly odpárování veškerého sortimentu z Heureky. Jak ale v srpnu uvedla Heureka, přechod na HTTPS by již nyní e-shopům problém s odpárováním neměl způsobovat.