Nekončící tropické počasí nahrálo těm prodejcům, kteří ve své nabídce měli klimatizace a ventilátory. Šly vyloženě na dračku. A to jak v kamenných obchodech, tak v těch internetových.
Jak vyplývá z dat služby Zboží.cz, zájem online zákazníků se v kategorii klimatizace zvýšil v meziročním srovnání o více jak 800 %. Velký zájem o klimatizace a ochlazovače potvrzuje i řetězec Datart. Za posledních čtrnáct dnů se prodeje větráků mnohonásobně zvýšily, najednou jsme jich prodali tisíce kusů, z původních desítek kusů na začátku prázdnin,
potvrzuje Iva Pavlousková, mluvčí Datartu.
Čtěte také: Mějte uživatelsky přívětivý web aneb Myslete hlavně na uživatele
Podle dlouhodobých prognóz bychom podobné léto tomu letošnímu měli zažívat v budoucnu. Proto není od věci do nabídky e-shopů toto zboží zařadit. Dá se očekávat, že jde o trend, který se bude opakovat i v příštích letech. Ze všech hledaných dotazů na Zboží.cz se klimatizace hledala hned v 6,5 % dotazů,
uvedl Milan Šmíd, manažer Zboží.cz.
Klimatizace jako klíčové slovo meziročně zaznamenala nárůst ve vyhledávání o 136 %. Domácí ventilátory pak vykázaly zvýšení o bezmála dvě stě procent.
Jak pracovat s klíčovými slovy a jak díky nim přivést zákazníky do vašeho e-shopu, čtěte v článku Přiveďte na svůj web více zákazníků. Tady je návod, jak volit klíčová slova
Cena není na prvním místě?
Vyloženě na dračku šly klimatizace, které jsou mobilní a lze s nimi jednoduše a snadno manipulovat. Při výběru zboží zákazníka zajímá typ produktu, důležitý je ale i výrobce. Naopak cena šla v mnoha případech stranou. Zajímala se o ni jen desetina nakupujících. Jinak je tomu u ventilátorů, kde je cena v rozhodování na druhém místě hned za typem produktu. U ventilátorů zákazníci vyhledávají předně stojanové a sloupové kusy.
Jaké vizuály ventilátorů a klimatizací jsou v nabídce? Prohlédněte si ve fotogalerii.