Jak serveru Podnikatel.cz potvrdil Jan Kriegel, manažer zákaznického centra Heureky, která akci organizuje, společnost DPD je v letošním roce partnerem akce pouze na Slovensku, partnerství na české straně není pro DPD v letošním roce strategickým rozhodnutím. Loni nabídla firma DPD e-shopům v rámci akce dopravu za cenu ve výši 56 Kč (cena bez DPH, vč. palivových příplatků a mýta). Co se týše dalších podmínek a pravidel, oproti předešlým ročníkům nic nemění a pravidla celé akce zůstávají stejná.
Jaké jsou podmínky účasti na DDZ
V poledne 15. listopadu začne již pátý ročník akce Den dopravy zdarma (DDZ). Akce potrvá 24 hodin, tedy do 12. hodiny 16. listopadu. Pro účast je potřebné splnit tyto podmínky:
- E-shop musí nabízet alespoň jeden způsob dopravy zdarma pro doručení zásilky domů. Mezi způsoby dopravy zdarma se nepočítají výdejní místa typu Česká pošta – balík na poštu, HeurekaPoint, Zásilkovna, apod.
- E-shop musí mít v době akce certifikát Ověřeno zákazníky.
- Akce musí platit v rámci celé ČR bez váhového omezení.
- E-shop nesmí účtovat dopravné v žádném kroku objednávky na svém webu.
- Platí pro všechny objednávky uskutečněné v e-shopu v čase akce s cenou objednávky vyšší než 300 Kč vč. DPH (bez ohledu na to, odkud zákazník do e-shopu přišel či zda nakoupil přímo na Heurece v rámci Heureka Košíku).
- E-shop se zavazuje, že po dobu akce účelově či plošně nezvýší ceny produktů, nenavýší cenu doběrečného, ani nenaúčtuje žádné další poplatky, kterými by chtěl dopravu zdarma „vykompenzovat.“
- Z akce není možné odstoupit v jejím průběhu.
- E-shopy musí výše uvedené podmínky splňovat již 3 hodiny před akcí (kvůli kontrole), tj. od 9:00 15. 11. 2016.
Stejně jako loni platí, že vědomé porušení pravidel akce bude postihnuto měsíčním blokováním e-shopu na Heurece.
E-shopům vadí slabá propagace
Momentálně je do akce přihlášeno přes 1400 tuzemských e-shopů a jejich počet tak zřejmě překoná minulý rok. Tehdy se DDZ zůčastnilo 1546 e-shopů. Ačkoli s akcí byly e-shopy relativně spokojeny, vadila jim slabá marketingová podpora ze strany Heureky. Ani letos to však podle obchodníků není s propagací DDZ o moc lepší.
Čtěte více: Den dopravy zdarma trpí slabou propagací, Heureka promuje jen samu sebe