Máte jít přímo za AB - viz jeho prohlášení v jiném článku tady. Já bych to bral jako veřejný příslib ministerstva...
Ale Nejvyšší současně tvrdí, že žádné náklady nikdo z e-šopů ještě mít nemůže.
Jinak pokud se podíváte do historie, tak náklady z důvodu změny zákonů nejsou škoda, takže nikdo nic nevysoudí. Prý běžné riziko podnikání. Leda byste chtěli zkusit arbitráž proti státu.
na každé jejich prodejně si můžete "přes internet" objednat a vedle pak za 5 minut vyzvednout. platíte na automatu, což evidovaná platba není, a eet se na ní nevztahuje v žádné fázi. zboží si vyzvednete o kus dál proti tiketu, což už není platba a eet se na ní zase nevztahuje.
takže hospody máme vyřešené v minulých diskusích. webshopy s prodejnou jsou vyřešené automatem, a nyní se z eet odstřelí i zbytek internetového podnikání.
tak snad už se konečně probere i babišova klaka, a začnou přemýšlet k čemu teda ten eet je, ne-li k evidenci tržeb.
Klid, pokud dopravce bude e-shopu vybranou hotovost převádět přes BÚ, tak se na něj povinnost nevztahuje, jelikož je pouze "prostředníkem".
Celé hlášení se totiž týká pouze manipulace s CASH + platby kartou + platby kryptoměnou (poukazy). BÚ převody jsou z evidence vyjmuty (platby převodem/zálohou se tedy nehlásí).
Principem je totiž evidence pro výpočet daně z příjmu a to se z BV dá snadno dohledat (není možno švindlovat, záznamy jsou kryté bankou), u ostatních plateb není žádná transakční historie, proto EET.
Osobně bych si s okamžitou registrací při platbě kartou starosti nedělal. Vzhledem k tomu, že zákon umožňuje předregistraci prodaného zboží, vystavené zboží bych si předregistroval. V okamžiku platby kartou, by bylo zboží dle zákona zaregistrované.
Jako bonus bude to, že se vytvoří takový bordel, že nikdo nedohledá, jaké platby přišly v hotovosti a jaké na účet.
Samozřejmě je to o tom, že evidovat platby kartou je blbost, neb platba přichází na účet.
Bohužel se největší problém neskrývá v registraci plateb kartou (to se dá celkem jednoduše dodělat téměř do každého e-shopu), ale v refundacích, reklamacích a dárkových a slevových kartách. Kdo není úplně v obraze, jen těžko pochopí, proč při refundaci dárkovým poukazem musí vytvořit dvě transakce, takže mu virtuálně protečou peníze přes kasu tam a zpět. Na infolince EET mi ani na třetí pokus nedokázali přesně odpovědět a na písemnou odpověď již čekám třetí týden. A to není jediný dotaz, se kterým se finanční správa pere...