Druhý největší tuzemský srovnávač Zboží má totiž jiný názor. Podle Zboží e-shopy potřebují výslovný souhlas se zpracováním osobních údajů pro účely sběru hodnocení.
E-shopy si musí ještě počkat
Podle aktuálních informací serveru Podnikatel.cz by stanovisko mělo být zveřejněno příští týden. Řada e-shopů se nyní potýká v souvislosti s GDPR se srovnávačem Heureka. Heureka totiž po online obchodech chce, aby po uživatelích nevyžadovaly souhlas se zpracováním osobních údajů pro účely sběru hodnocení (opt-in), nýbrž jen zákazníkům nabídly odmítnutí dotazníků hodnocení (opt-out). Podle Heureky je e-shop povinen zákazníky jen informovat o předání jejich údajů Heurece jako zpracovateli osobních údajů. Zcela jiný pohled na věc má ovšem srovnávač Zboží, podle kterého e-shopy potřebují výslovný souhlas se zpracováním osobních údajů pro účely sběru hodnocení.
Samotný ÚOOÚ se postupem Heureky už několik týdnů zabývá, ale oficiální stanovisko stále ještě není hotové. Podle informací serveru Podnikatel.cz by ale mělo být zveřejněno v příštím týdnu.
Čtěte také: Heureka se podle odborníků snaží obejít GDPR, e-shopům navíc dala nůž na krk