E-shopy stále nemají jasno, stanovisko k GDPR a Heurece bude až příští týden

1. 6. 2018
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek. Autor: Depositphotos.com, podle licence: Rights Managed
Ilustrační obrázek.
Úřad pro ochranu osobních údajů stále ještě nevydal stanovisko, zda v rámci GDPR postačuje princip opt-out, který požaduje po e-shopech Heureka.

Druhý největší tuzemský srovnávač Zboží má totiž jiný názor. Podle Zboží e-shopy potřebují výslovný souhlas se zpracováním osobních údajů pro účely sběru hodnocení.

E-shopy si musí ještě počkat

Podle aktuálních informací serveru Podnikatel.cz by stanovisko mělo být zveřejněno příští týden. Řada e-shopů se nyní potýká v souvislosti s GDPR se srovnávačem Heureka. Heureka totiž po online obchodech chce, aby po uživatelích nevyžadovaly souhlas se zpracováním osobních údajů pro účely sběru hodnocení (opt-in), nýbrž jen zákazníkům nabídly odmítnutí dotazníků hodnocení (opt-out). Podle Heureky je e-shop povinen zákazníky jen informovat o předání jejich údajů Heurece jako zpracovateli osobních údajů. Zcela jiný pohled na věc má ovšem srovnávač Zboží, podle kterého e-shopy potřebují výslovný souhlas se zpracováním osobních údajů pro účely sběru hodnocení.

Samotný ÚOOÚ se postupem Heureky už několik týdnů zabývá, ale oficiální stanovisko stále ještě není hotové. Podle informací serveru Podnikatel.cz by ale mělo být zveřejněno v příštím týdnu.

Čtěte také: Heureka se podle odborníků snaží obejít GDPR, e-shopům navíc dala nůž na krk

Autor článku

Daniel je zástupce šéfredaktora Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz a jako ekonom se věnuje oblasti byznysu a také ekonomice. Chystá nový byznysový podcast.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).