Eco, bio, fresh? Konec matení spotřebitelů: Evropská unie chce zakázat greenwashing

6. 2. 2024
Doba čtení: 5 minut

Sdílet

Ilustrační obrázek Autor: Depositphotos.com, podle licence: Rights Managed
Ilustrační obrázek
V půlce ledna Evropský parlament schválil směrnici, která zakazuje klamavá tvrzení o ekologických vlastnostech produktů. Zjistěte, co se má změnit.

Zjednodušeně se jedná o zákaz greenwashingu. Ten doslova znamená natírání trávníku na zeleno. Jedná se o praktiku, kdy se výrobci nebo firmy snaží vyvolat dojem, že dělají pro ochranu životního prostředí více, než je tomu ve skutečnosti.

Co se dozvíte v článku
  1. Co směrnice změní?
  2. Novinky se dotknou i trvanlivosti
  3. Proč je směrnice důležitá?
  4. Od kdy by změny měly platit?
  5. Jak se dá greenwashingu vyhnout?

Co směrnice změní?

Jak je uvedeno v tiskové zprávě Evropského parlamentu, cílem směrnice je chránit spotřebitele před klamavými marketingovými praktikami a pomoci jim lépe se rozhodovat při nakupování. Díky ní se tak rozšíří seznam zakázaných nekalých praktik, a to o marketingové metody spočívající v greenwashingu a také v předčasném zastarávání výrobků. 

Autor článku

Jana je redaktorkou Podnikatel.cz a její hlavní specializací je marketing, zajímá se také o firemní finance. Pravidelně hledá a píše nové příběhy podnikatelů.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).