Tisk: Společnost Economia bude mít nového majitele během pár týdnů

21. 7. 2008
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek

MfD: Již brzy se rozhodne o novém majiteli vydavatelství Economia

Společnost Economia, která vydává Hospodářské noviny či týdeník Ekonom, získá během pár týdnů nového majitele. Do dnešního dne má její současný majoritní akcionář, německé vydavatelství Handelsblatt, dostat na stůl závazné cenové nabídky od jednotlivých uchazečů. Píše to dnešní Mladá fronta Dnes. Handelsblattu patří 77,5 procenta firmy a členům vedení Economie včetně zakladatele firmy Miroslava Pavla přes jedenáct procent. Necelých jedenáct procent patří veřejnoprávní tiskové agentuře ČTK.

Prvního nabídkového kola se účastnilo pět vážnějších zájemců. Slovenská J&T, která vlastní například digitální zpravodajskou televizi Z1, PPF Investments, majitel týdeníku Euro a finančník Zdeněk Bakala, spoluvlastník časopisu Respekt. Do prvního kola šla s nabídkou i dvě vydavatelství Mafra, která vydává mj. deník MF Dnes a Mladá fronta, která vydává především knihy a časopisy s deník MF Dnes nemá nic společného. Jak sám deník Mladá fronta Dnes potvrdil, jeho vydavatel se druhého kola nezúčastní.

LN, HN: Počet kamiónů, které platí mýtné, se dostane až hranici 400 000

Deset tisíc vozů měsíčně přibývá v českém mýtném systému. Ke konci roku se přiblíží hodnotě 400 000. Podle odborníků bude tempo růstu i nadále pokračovat. Informují o tom shodně Lidové noviny a Hospodářské noviny. Jak řekl Lidovým novinám Petr Moos z Dopravní fakulty ČVUT, lze podle něj čekat další růst z toho důvodu, že se oživuje ekonomika ve střední a východní Evropě, s čím souvisí výstavba dalších logických center v Česku, Maďarsku, na Slovenku i Ukrajině. Česká republika je údajně z velké části tranzitní zemí, ležící na tzv. hedvábné stezce vedoucí z Německa do Turecka. Podle jeho názoru by měl stát dopravu pomocí mýtného více regulovat.

Autor článku

Michael je šéfredaktorem Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz a jeho doménou jsou rozhovory. Zajímá se o marketing, e-commerce a nové technologie.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).