Asociace českého tradičního obchodu (AČTO) nemění své názory jako počasí. To je hlavní zpráva zmíněné asociace, která se ostře obula do politiků i médií kvůli elektronické evidenci tržeb (EET). Tu asociace podporuje, protože podle ní narovná trh.
Zrod zákona a jeho přijetí jsme podpořili v prvé řadě proto, že je pro nás v současnosti jedinou šancí jak narovnat neutěšené poměry na českém trhu, kde jasně vítězí nepoctivost, vyhýbaní se dodržování základních legislativních pravidel a neetické chování v konkurenčních vztazích,
říká předseda AČTO Zdeněk Juračka, ještě do roku 2014 prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu.
Zkreslování informací připomíná potrefenou husu
Podle něj situace kolem zkreslování informací kolem EET na politické scéně za podpory některých médií připomíná potrefenou husu, která se z posledních sil snaží vrátit do zabydleného hnízda. Juračka u té příležitosti připomněl, že nové ústupky, které se v oblasti EET plánují, jsou pouze závanem blížících se voleb.
Čtěte také: Dobrá zpráva pro e-shopy, dobírka bude vyloučena z #EET
Musí zde platit buď všichni, nebo nikdo!
ostře komentoval změny v EET Radek Horák ze sítě prodejen ENAPO. Ten připomeněl, že český trh potřebuje evidenci tržeb víc, než kdy jindy. Ty poctivé to posílí a ti ostatní nechť se přizpůsobí a snaží se podnikat dle platných norem a pravidel a vytvořit tak tržní prostředí, odpovídající vyspělé společnosti a nikoliv asijskému stylu podnikání,
říká Horák.
Chtěli jsme větší slevu na dani, neuspěli jsme
AČTO, která je EET nakloněna, zároveň chtěla u ministra financí Andreje Babiše získat slevu na dani ve výši nákladů na pořízení příslušného vybavení pro EET. Zdeněk Juračka však u Babiše neuspěl: Zdůrazňoval jsem, že ti, co neodvádí v našem oboru podnikání daně, a je jich bohužel hodně, by třeba s trochou sarkasmu uvítali, kdyby si mohli náklady na pořízení vybavení pro EET z daní odečíst. Možná by je to inspirovalo k tomu, aby nějaký ten zisk vytvořili či vykázali,
říká na závěr předseda AČTO Juračka.
Čtěte také: Havlíček: Také v #EET je skulina jak vrata. Kdo bude chtít podvádět, bude
Asociace českého tradičního obchodu vznikla v červenci 2014. V současnosti má AČTO 19 členů a reprezentuje téměř 7 tisíc prodejen s 30 tisíci zaměstnanci, čímž představuje cca 25% podíl na trhu s potravinami.