#EET ještě nebyla schválena a už se posouvá termín jejího spuštění

7. 5. 2015
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: 258398
Už pouze v měsících se počítá zavedení povinné elektronické evidence tržeb, přesto není ustálené paragrafové znění zákona a vláda navíc spuštění posouvá.

Bude to největší pokrok nebo průšvih českých politiků? Elektronická evidence tržeb (EET) stále vyvolává spoustu otazníků. Podnikatelé jsou v nejistotě, i když ministerstvo financí i celá koaliční vláda tvrdí, že EET bude natvrdo. Jak se ukazuje, vládní úředníci začínají opět couvat ze svých předchozích vyjádření. Původně se počítalo s tím, že elektronická evidence tržeb bude spuštěna od 1.1. 2016, nyní Sobotkův kabinet počítá s tím, že spuštění bude naplánováno až na únor příštího roku. Vyplývá to z vyjádření koalice po jejím středečním jednání, o kterém informovala ČTK a Česká televize

Z vládní koalice měli k EET připomínky pouze lidovci. Na začátku týdne ještě hovořili o tom, že chtějí zpracovat studii o dopadu zavedení evidence tržeb na podnikatele. Po včerejším jednání zástupci KDU-ČSL uvedli, že projekt podporují, přesto si však chtějí počkat na přesné paragrafové znění zákona. 

Lidovcům se totiž nelíbí, že výjimky k EET má řešit pouze vyhláška nikoli zákon. Proti tomu se ostatně ostře ohradila i Asociace restaurací. Jestliže bude tato problematika řešena jen vyhláškami, jak se doposud plánuje, jsme proti zavedení EET, prohlásil Václav Stárek, prezident Asociace hotelů a restaurací ČR (AHR ČR).

Čtěte více: Koho se dotkne #EET, musí řešit zákon, ne vyhlášky, žádá asociace restaurací

Bez ohledu na to, kdy přesně bude elektronická evidence spuštěna, Finanční správa se již intenzivně připravuje na její zavedení. Podle informací, které má server Podnikatel.cz k dispozici, bude EET obnášet 300 nových úřednických míst, systém by měl stát do 50 milionů korun a jeho roční provoz zhruba 180 milionů korun. 

Čtěte více: 180 milionů korun bude stát roční provoz systému #EET, říká šéf Finanční správy

Marketing Meeting AI a tvorba obsahu

Finanční správa navíc bude po podnikatelích požadovat, aby byli připojeni k internetu. Pokud jim připojení vypadne, budou muset účtenky, které vydávali se svým unikátním kódem, dodat úřadu do 48 hodin. V případě, že nebudou mít trvalou internetovou konektivitu, budou muset zažádat o výjimku a účtenky poslat elektronicky do 5 dnů. 

Čtěte více: 3 modely komunikace s Finanční správou v rámci #EET. Jaké to jsou?

Autor článku

Michael je šéfredaktorem Podnikatel.cz a jeho doménou jsou rozhovory. Zajímá se o marketing, e-commerce a nové technologie.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).