#EET má nový rekord, pochlubil se Babiš

11. 1. 2017
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek.
Ilustrační obrázek.
Když už ministr financí Andrej Babiš neprosadí změny v EET, které ještě týden před jejím ostrým startem navrhoval, chlubí se alespoň rekordy.

Servery Finanční správy dnes proběhla stomiliontá účtenka, a to dnes v době obědů ve 12:30. Babiš to oznámil na svém twitterovém účtu.

Za první týden existence prošlo přes EET 19 milionů účtenek, za první měsíc pak zhruba 80 milionů účtenek. Počet účtenek se však bude zvyšovat tím, jak se od 1. března začnou v druhé vlně přidávat další povinní účastníci. Tentokrát se bude jednat o maloobchod a velkoobchod včetně většiny e-shopů.

Čtěte také: E-shopy mají smůlu, od 1. března spadnou pod #EET

V první polovině roku odstartuje také účtenková loterie. Ročně se budou v loterii rozdávat peněžité i věcné výhry ve výši 65 milionů korun. Počet výher se tak bude pohybovat od 20 do 30 tisíc měsíčně. Hodnota prvních pěti výher bude v rozmezí od 100 000 do 1 milionu korun, včetně věcné výhry automobilu, komentovala Účtenkovku (název pro účtenkovou loterii) náměstkyně ministra financí Alena Schillerová. Podle ní bude losování probíhat každý měsíc, vždy 15. kalendářní den, a to z účtenek vydaných za předem stanovené období.

Čtěte více: 65 miliónů korun ročně v účtenkové loterii, kterou Babiš nazval Účtenkovkou

Do národní loterie se bude moci přihlásit pomocí EET účtenky každý zákazník, a to buď přes webové rozhraní, anebo pomocí mobilní aplikace. V souvislosti s tím vyhlásilo ministerstvo financí veřejnou zakázku. Do ní se však z žádné oslovených loterijních společností nechce. 

Jistě se například tendru nezúčastní společnost Synot. S přihlášením do tendru nyní nepočítá ani Tipsport nebo Chance a ani jedna z dalších oslovených firem neuvedla, že by se veřejné zakázky chtěla zúčastnit.

Čtěte více: Má Účtenkovka problém? Loterijní společnosti se do účtenkové loterie nehrnou

Autor článku

Michael je šéfredaktorem Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz a jeho doménou jsou rozhovory. Zajímá se o marketing, e-commerce a nové technologie.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).