EET? Není problém, říkají Vietnamci, mají z ní ale stále strach

19. 6. 2017
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek
Pro vietnamskou komunitu nebylo zavedení elektronické evidence tržeb žádný problém. Obavy z ní ale stále přetrvávají.

Obavy byly i před zavedením EET, ale přesto v evidenci vidí určité příležitosti. 

Vyplývá to ze zprávy, kterou schválila vláda. Pro Vietnamce bylo zavedení evidence hlavní událostí konce loňského roku. Obavy byly a jsou velké. Podle dosavadních zkušeností však první vlna nevyvolala zásadní problém pro příslušníky vietnamské komunity, uvedl pro Český rozhlas Huu Uyen Pham.

Podle něj se do první vlny EET, která týkala stravovacích a ubytovacích služeb, už zapojila první část menší část vietnamských živnostníků a podnikatelů. I díky tomu věděla početná vietnamská komunita podnikající v maloobchodě, na co všechno se má připravit. 

Podle Česko-vietnamské společnosti si komunita pořídila i dražší modely pokladen připojených k EET. Zákon se podle ní snaží respektovat a neobcházet.

60 tisíc Vietnamců v Česku

V České republice oficiálně žije zhruba 60 000 Vietnamců. Řada z nich provozuje různé obchody, večerky, bistra, kosmetické salony a zejména se věnuje stánkovému prodeji. 

Maloobchodu se podle údajů Česko-vietnamské společnosti věnuje 6000 až 12 000 subjektů provozovaných Vietnamci. Agentura Nielsen Czech Republic uvádí, že každý třetí obchod s plochou do 50 metrů čtverečních je vlastněn obchodníky vietnamského původu. 

Čtěte také: Jak byli připraveni vietnamští obchodníci na 2. vlnu EET?

Manuály zajišťuje a překládá mladá generace Vietnamců

Překlady manuálů pokladen k EET do vietnamštiny i zákaznický servis zajišťuje nastupující generace vietnamské menšiny, která absolvovala české školy a ovládá perfektně vietnamštinu i češtinu. 

Svaz vietnamských studentů a mládeže pak ve spolupráci s ministerstvem financí do vietnamštiny přeložil všechny návody a informační letáky ministerstva financí. 

Autor článku

Michael je šéfredaktorem Podnikatel.cz a jeho doménou jsou rozhovory. Zajímá se o marketing, e-commerce a nové technologie.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).