Názory k článku #EET projekty Malá pokladna a Teeta v ohrožení? Je tu nový pokyn k e-účtenkám

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 27. 11. 2016 2:19

    František (neregistrovaný)

    Tyto projekty jsou sice velice zdařilé a svým způsobem velice nápadité, ale v případě offline režimu to prostě nebude fungovat!

    V zákoně je jasně uvedeno, že okamžikem přijetí finanční hotovosti jsem povinen vystavit účtenku. Je naprosto jedno jestli bude elektronická nebo tištěná, jsem ji ale povinen vystavit a to obratem, NE DO 48 HODIN NEBO 5 DNÍ, do této doby jsem povinen jí evidovat, tedy získat FIK kód.

    Pokud si pořídím aplikaci tohoto ražení, přijdu ráno do krámku, zapnu aplikaci, připravím si kasabloček a vypadne mi internet, jsem nahraný.

    Mohu útržky vystavovat jak se mi zlíbí, ale na webu Malé pokladny nebo Teety se žádná účtenka prostě neobjeví a neobjeví se tam do té chvíle, dokud mi nepůjde internet, takže jsem nevystavil účtenku vlastně žádnou!

    Pokud má Malá pokladna ambice posílat SMS, které samozřejmě půjdou i když nemám internet ale jen telefonní signál, tak se do této SMSky musí tím pádem uvést i vypočítaný PKP (344 znaků) a BKP kód, které díky své délce plus výčtu poloček udělají z účtenky třeba i 6 SMSek najednou, což je nesmysl...

    Nic co by už nebylo v mozkách schopných IT kreativců vymyšleno, ale přesně došli na tento bod a myšlenku opustili. Tyto dva projekty se tohoto bodu zřejmě nebojí :)

  • 27. 11. 2016 11:41

    Ivan Nový (neregistrovaný)

    Aspoň vidíte jací magoři jsou na MF. A neuvědomují si ti lotři, že to jsme my co je živíme, oni za celý život nepřispějí do státního rozpočtu ani korunou a ještě navíc k tomu pak berou starobní penzi.

  • 27. 11. 2016 16:26

    ViR

    Zda to půjde či nepůjde offline IMO bude záviset hlavně na konkrétních podmínkách.

    V souvislosti s jinou podobnou aplikací (EET+) jsme to předběžně řešili s již starší provozovatelkou malého "nízkoobratového" obchodu s různými dekorativními předměty, korálky, knoflíky a pod., která má do deseti zákazníků, resp. zákaznic, denně (někdy také jen jednu až dvě), přičemž cca 3/4 jsou zákaznice stálé.

    Výsledkem je, že v jejím obchůdku by to neměl být zásadní problém. Nejpozději do března 2017 bude muset koupit vhodný telefon či spíše tablet a zajistit připojení k internetu (asi Odorik či Kaktus) a naučit se s tím zacházet, neb tlačítkový "důchodcovský" Aligátor není ten úplně vhodný HW. A na slevě na dani nedostane od Bureše ani korunu, neb je příjmově pod daněprostým minimem. Ale to ještě "rozdejchá", dražší HW a nějaké stálé poplatky už prý ne. Samozřejmě musí požádat o přístup pro EET na "berňáku" a vygenerovat a naistalovat certifikát do aplikace a rozchodit ji (respektive, někdo jí to bude muset udělat). Pak podle kalkulace nákladů na vystavení PAPÍROVÉ účtenky přecení zboží a stanoví slevu pro elektronickou účtenku tak, že se dostane u elektronické účtenky na normální (současnou) cenovou hladinu. Dále pro zájemce (stálé zákaznice) vydá zákaznické karty, s tím, že součástí podmínek bude jednak sleva, jednak elektronická účtenka. A v souvislosti s elektronickou účtenkou to hlavní, totiž smlouva o úschově elektronické účtenky, ve smyslu § 2402 a násl. Zák. 89/2012 Sb. (NOZ) do úložiště. Úložiště přitom budou dvě, jedno lokální, "prezenčně" dostupné přímo u ní v obchodě. A druhé, dostupné přes web, u dodavatele aplikace. V okamžiku hotovostní platby vystaví účtenku a vydá obdobu "kasabločku", s tím, že vystavená účtenka je jednak uložena v úložišti aplikace EET+ v "pokladně", jednak ji nasdílí (zazálohuje) do dalšího lokálního úložiště, a konečně ji aplikace sama pošle do úložiště na web a finanční správě.

    Je zřejmé, že vystavení je tak možné i v offline režimu, s tím, že dostupnost elektronické účtenky pro zákazníka je "prezenčně" vždy zajištěna okamžitě a ve www úložišti po obnovení datového připojení, respektive nejpozději do dvou či do pěti dnů.

    Pro náhodné zákazníky je možné smlouvu o úschově e-účtenky a slevu jednak zakomponovat do (vyvěšených) obchodních podmínek a jednak ji na lístku formátu A6 či A7 předávat zákazníkům společně s "kasabločkem", zejména pro případ výpadku připojení a offline režimu.

    Samozřejmě je zde ještě scénář, kdy přijde prudič či "uvědomělý občan" a bude to všechno chtít při koupi a na papíře. Při fungujícím datovém připojení je to jen malý "vopruz" přepsat FIK a další proměnné údaje na předchystaný formulář, který vždy z klasické tiskárny na normálním papíře vyjde levněji, než koupě a provoz "účtenkové" tiskárny. Při offline režimu je to, pravda, "vopruz" s PKP/BKP velký (co u EET není). Ale ve výše uvedeném případě to je zvládnutelné, neb pravděpodobnost takové situace je dost malá.

  • 14. 12. 2016 12:01

    Tomáš (neregistrovaný)

    Ono je s podivem, kolik energie se věnuje všem možným a nemožným scénářům, když něco nepůjde. Teetu máme dnes v provozu dva ostré týdny. EET vypadlo za tu dobu celkem 2x, jednou na 5 minut, jednou asi na 40 vteřin. Žádnému z našich zákazníků nevypadlo internetové připojení ani jednou. Důležité je, že to běží, lidé evidují a všichni jsou spokojení. Z hlediska zákona je výpadek internetu u Teety "porucha pokladního zařízení", protože certifikát je na serveru. Na ní se vztahuje liberace, která bude individuálně posuzována. Pevně věřím, že FS bude mít v tomto posuzování rozum.

  • 23. 9. 2018 13:32

    me (neregistrovaný)

    S posilanim PKP v SMS nemate pravdu. EET registrace probiha na serveru provozovatele Mala pokladna, nemuze se tedy posilat v SMS. V SMS je jen cislo dokladu, castka, pripadne sazba DPH. Vse ostatni je vytvoreno na serveru s travalym pripojenim do internetu; na ten server si predtim obchodnik nahral svuj "P12" certifikat pro EET.

    Zakaznik muze pozadovat uctenku pomoci SMS, v tom pripade tam bude krome ceny, data, casu, DIC take zrejme BKP a mozna i FIK.

    Skoda, ze tvurci sw "Mala pokladna" nenavidi QR kody. Nikde nejsou, pritom by mohli byt na blocku uctenek, odkazovat na WWW stranku s uctenkou (a castecne by to vyreslo problem, ze v osmi znakovem kodu pouzivaji 0 i O, ktere jsou velmi podobne :-().

    24. 9. 2018 14:41 redakčně upraveno, důvod: nepovolený odkaz
  • 27. 11. 2016 22:47

    Roman (neregistrovaný)

    Je problém vystavení dokladu/útžku Malé či jiné pokladny babičce bez internetu, že "je diskriminována a nemůže si ověřit transakci"? Pominem, že 99,99% babičkám to bude lautr putna.
    ...K ověření originální EET účtenky internet jakože nepotřebuji?

    Ještě jedna úvaha, o lichosti argumentů, mimo článek. Převod banka-banka, či dobírka není nutno nic tisknout, PROTOŽE "to lze přes banku či poštu dohledat".
    Při platbě kartou jakože žádný snadno dohledatelný záznam nevzniká?

  • 4. 12. 2016 18:01

    H-B (neregistrovaný)

    jakou chcete logiku ve státě, kterému k obrazu svému fakticky vládne udavač a závistivé obyvatelstvo mu nadšeně tleská ?

  • 6. 12. 2016 12:36

    MasoxCZ (neregistrovaný)

    tak hlavně jakou logiku hledat ve státě, kde je ministrem financí defraudant a podvodník ROFLMAO

  • 7. 12. 2016 12:29

    qertr (neregistrovaný)

    Bojíte se, že vám nebudou do kapsy skákat nezdanitelné prachy? Největší křiklouni jsou podrazáci. Bravo pane Babiši, jen tak pokračujte dále, je tu víc než dost podvodníků.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).