Více jak tři čtvrtiny zaměstnanců si myslí, že ekologická šetrnost ovlivňuje nákup technologií ve firmách. Více jak dvě třetiny zaměstnanců se domnívají, že za ekologickými aspekty stojí hlavně snaha firem snižovat výdaje. Pouze pětina si například myslí, že se jedná především o posílení firemního image. Vyplývá to z údajů z průzkumu IFAK Institutu v Německu, který si objednala společnost Kyocera Mita. Průzkum se primárně zaměřil na zaměstnance ve Francii, v Německu, Itálii, Nizozemí, ve Španělsku a Velké Británii. Jedním ze zjištění je také fakt, že zaměstnanci toho vědí velmi málo o ekologických aspektech jednotlivých produktů, které používají buď v práci nebo v soukromí.
Nicméně 90 procent respondentů se v práci naučilo některé kroky šetrně k živnostnímu prostředí jako například:
- vypínat technické vybavení na noc
- používat digitální dokumenty
- kopírovat a tisknout obnoustranně
- tisknout méně
Nic z toho nedělá jen necelých 10 procent pracovníků. Firmy se také podle průzkumu snaží snižovat náklady na tisk.
V České republice je situace srovnatelná se zeměmi západní Evropy. Řada společností si již uvědomuje, že šetrnost k životnímu prostředí je důležitá, avšak čeká nás ještě dlouhá cesta, než tomu tak opravdu bude,
odhaduje domácí situaci Martin Januš, ředitel společnosti Janus, která v Česku společnost Kyocera Mita zastupuje. Již nyní je však znatelné, že se uživatelé odklánějí od nákupu levných a ekologicky nešetrných zařízení s drahým provozem a přednost dávají ekologicky šetrným přístrojům s nízkými provozními náklady,
doplňuje Januš.