Dobrý den,
záleží na úhlu pohledu. Vy to vidíte z pohledu odběratele. Dodavatelé mohou mít jiný názor. Jistě uvítali, že nemusí oslovovat jednotlivé odběratele (často drobné zakázky) a žádat o kontaktní e-mail u zakázek realizovaných před datem účinnosti změny. Doposud ho nepotřebovali. Někteří mají velké množství evidovaných plnění a uvítali i prodloužení termínu. Připouštím, že nový výklad zákona je poněkud zvláštní. Nicméně ministerstvo práce a sociálních věcí tuto informaci zveřejnilo na svých internetových stránkách. Prozatím tedy platí zveřejněný termín, tj. do 15. 2. 2018.
Jelikož dodavatelé náhradního plnění nadále povinně odběratelům vydávají potvrzení, nevyžadovala bych u plnění před datem účinnosti novely zákona printscreen z evidence. Ale to je samozřejmě záležitost dohody mezi odběratelem a dodavatelem. Odběratel si za rok 2017 v náhradním plnění uplatní pouze to plnění, které mu dodavatel potvrdil. Dodavatel je odpovědný za zadání údajů do elektronické evidence náhradního plnění.
S přáním příjemného dne Dagmar Kučerová