Prosinec 2015: Projednání zákona o EET blokováno obstrukcemi.
Leden 2016: Zákon o EET v PS schválen a předán do senátu.
Březen 2016: Senát zákon o EET neschvaluje a vrací do PS.
Duben 2016: PS zákon schvaluje navzdory senátu (blafování demisí se p. Burešovi vydařilo).
Květen 2016: odhadované náklady na EET se navýšily na trojnásobek, první žaloby na porušení zákona o veřejné soutěži.
Červenec 2016: Operátoři smolí speciální tarify, v praxi se ukazují jako to nejdražší.
Září 2016: Spuštění EET se odkládá na duben 2017.
Únor 2017: První testování EET v reálných podmínkách. Po zadání 1000 požadavků během pěti minut systém kolabuje. Ministr uklidňuje, že půjde o kosmetické opravy.
Květen 2017: Volby. Voliči zoufale hledají pravicovou stranu s pravicovými sliby, u které je alespoň teoretická šance na pravicovou politiku po celou dobu volebního období. Ano získalo 1,9% a zůstalo "pod čarou".
Září 2017: Systém funguje, zvládl 2000 účtenek během týdne, ostré nasazení bude od února 2018.
Leden 2018: 20% drobných živnostníků ukončuje činnost. Počet nový drobných živnostníků klesá na třetinu. V poslanecké sněmovně se objevuje návrh na EEP - elektronické evidence plateb - pokud chce kdokoliv cokoliv zaplatit, musí to mít předem schváleno Ministerstvem financí.
Únor 2019: Počet offline účtenek přesahuje 85%.
Duben 2019: Ministr financí zdůvodňuje propad výběru daní hospodářskou recesí.
Květen 2019: Ztráty karuselovými podvody přesáhly 300 mld. Podle ministra financí s tím nejde nic dělat.
Červen 2019: Podíl šedé ekonomiky dosáhl 25%, hotovostní platba mezi známými se u drobných živnostníků bere jako běžná. Neznámý člověk při nákupu ve vesnické prodejně musí o nákup poprosit před prodejnou místního občana, jinak riskuje výprask od obyvatel - ti se obávají kontroly a následného uzavření prodejny.