Pane Šaure, jak je to prosím s potvrzením, že vše došlo v pořádku? Když to donesu na papíru, dostanu na kopii razítko a dále se nemusím o nic starat, mám jistotu, že jsem vše odevzdal a případné soudní spory o nedodání přiznání jdou ke škodě úřadu.
Je to stejné i u elektronické cesty a po odeslání mi přijde obratem potvrzení, že přiznání bylo v pořádku doručeno?
Já to taky používám od samého začátku. Ale teď sem třeba řešil, že jsem byl na FÚ, poslal jsem datovku se třemi přílohami, ale jim datovka dorazila jen s jednou. Přímo na FÚ jsem otevřel svou datovku a ukázal jim, že jsou tam tři přílohy, paní mi ukázala jejich a byla tam jen jedna příloha.
A taky je sranda, že třeba socialka vyžaduje vše do datovky, ale sama posílá vše poštou.
No a taky teď je bordel díky formátům, všechno chtěj v XML a to je děs.
Pokud potřebujete poslat tři přílohy, pošlete jim raději tři zprávy s jednou přílohou. Já například posílám přiznání k DPH a souhrnné hlášení ve dvou zprávách. FÚ mám uložen v adresáři, takže je to jenom nepatrné zdržení. A je to na jistotu :-)
"Posílače" poštou mám taky "nejraději". Většinu času se nenacházím ani v místě trvalého pobytu, ani v sídle firmy. Naštěstí se vždy dokážu telefonicky dohodnout s poštou, aby mi to přeposlali na jinou adresu :-)
A to mám tři datovky :-)
Chce to čas... Někdy před cca deseti lety jsem poslal dotaz na jeden malý FÚ mailem a když jsem tam za pár dní přijel, věděl o mně celý úřad... "Jo, vy jste ten, co posílal ten mail..." :-)
Bohužel ještě nějakou dobu potrvá, než si i socka zvykne na jednadvacáté století. Pomohlo by, kdyby bylo možné potrestat konkrétního úředníka, který měl odeslání na starosti, stejnou pokutou, jakou by za nepoužité elektronické cesty dostal podnikatel.
Bez takové osobního zainteresování je instituce neuchopitelným "úřadem" a "úřadu" je to jedno...