Mám za to, že právnické osoby, jichž se netýká povinnost mít datovou schránku, tedy například "společenství vlastníků" či "spolky" DPPO elektronicky podávat nemusí. Čili věta v článku "Už třetím rokem ale mají všechny právnické osoby elektronické podání povinné." je v takovém případě zavádějící a není v souladu se skutečností.
Jinak, já bych rád podával své DPFO elektronicky, a klidně bych i mohl, neb již od r. 2004 používám zaručený elektronický podpis. A s ním to spomocí formuláře EPO lze (přes "VREP"). Jenže je tam drobná obezlička jménem přílohy.
Na rozdíl od podání přes "datovku", kde stačí např. u "potvrzení o zdanitelných příjmech" prostá kopie, chce finanční správa při podání v papírové formě originál (nebo ověřenou kopii) a při podání s elektronickým podpisem konvertovaný dokument, tedy ověřenou elektronickou kopii, případně (ještě k elektronickému podání!) dodatečné dodání originálů/ověřených kopií, jako u podání na papíře. Takže je ve finále nejschůdnější jim poslat nebo donést všechny ty papíry rovnou...