Názory k článku ePodatelna: Na úřady přes internet

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 29. 12. 2008 13:58

    Standa (neregistrovaný)
    Myslím, že ekomunikace by se měla stát co nejdříve standardem. Čím dříve, tím lépe. Šetří to čas a peníze a lidi se můžou zabývat významnějšími aktivitami, než jen vyplňovaním nesmyslných úředních formulářů, kterým nikdo nerozumí. Dále by se také někdo mohl zamyslet nad tím, zda zmíněné úřady prostě nezrušit, že možná ani není jejich existence nutná... Možná díky ekomunikaci k rušení zbytečných a nepotřebných úřadů jednou dojde...

    Těším se na dobu, která snad během příštích 50 let nastane, že v 9 ráno na webovém formuláři podám žádost o založení S.R.O. a během několika hodin mi emailem přijde výpis z obchodního rejstříku a přidělené IČ. Žádné nesmysly s živnostenským listem, výpisem z trestního rejtříku a katastru nemovitostí, žádné nesmysly s notářem, žádné dohadování s OR, které za nekvalitní služby požaduje neadekvátní cenu 5000,-. V Británii to tak už funguje několik let, tak pevně věřím, že k nám tato novinka do 50 let dorazí také.

    A teď trochu vážně: podával jsem žalobu přes eJustici, sice mi to fungovalo jen v Internet Exploreru, ale po odeslání mi emailem dorazilo potvrzení o přijetí žaloby. Tato sranda stála 300 Kč. Konkrétní data: 15.11. jsem podal žalobu a 19.11. soud elektronickou žalobu přijal (nevěděl jsem, že emaily putují 4 dny ;-). Zatím čekám na rozhodnutí anebo nařízení stání. Doufám, že aspoň do 2 let soud nějak rozhodne.
  • 29. 12. 2008 18:10

    Obyvatel (neregistrovaný)
    Tak to je pokrok, ze to jde emailem. Ja bych cekal, ze se to musi poslat doporucene v obalce na 3.5" diskete :-)
  • 29. 12. 2008 22:17

    jezevec (neregistrovaný)
    V civilizovaných zemích to funguje tak - že občan pakliže po něčem touží, podá si v tomto smyslu žádost (obvykle stačí i ústně).
    Pokud na to ouřad potřebuje formulář, vyplní si ho sám.
    Pokud na to ouřad potřebuje nějaké další podklady a výpisy z jiných registrů, obstará si je sám.
    Ale to u nás nebude ani za dvěstě let.
  • 29. 12. 2008 23:25

    Standa (neregistrovaný)
    Váš způsob řešení bych toleroval jako dočasný kompromis, ideální situace by samozřejmě byla:
    - žádné formuláře
    - žádné jiné povinnosti typu podklady a výpisy
    - a hlavně žádné zbytečné úřady :-)

    Po masivním rozvoji internetu od roku 1997 je třeba změnit způsob myšlení. Úřady, které vznikaly v průběhu 19. a 20. stol. měly své opodstatnění a každý úřad se na něco specializoval.

    V dnešní době je možné všechny specializované úřady zrušit a zavést jediný úřad www.vlada.cz, kde si občané několika kliknutími budou vyřizovat svoje vztahy se státem.

    Není vůbec žádný důvod, aby založení S.R.O. trvalo 2 týdny, po automatizaci to může být otázka několika kliknutí (nejdůležitějším krokem ověření identity epodpisem, online úhrada symbolického regulačního poplatku a automatické přidělení IČ).

    Bohužel, ač lze takto státní správu naprogramovat během 1-2 let, stačilo by mít osvícenou vládu, tak v Česku toto neprojde dřív než za 50 let, protože úřednice s drdolem je třeba někde zaměstnat, než samy odejdou do důchodu. A tak se uměle udržují zbytečné úřady typu Živnostenský úřad nebo ČSSZ.
  • 30. 12. 2008 11:37

    Obyvatel (neregistrovaný)
    U nas by byla potreba nejaka hromadna tranfuze, jen nevim kdo by mel byt tim darcem. Doufal jsem ze nastupujici mlada generace by mohla byt nadeji. Ovsem po te co v nejakem vyzkumu mezi studenty VS vyslo najevo, ze jejich snem je byt statnim zamestnancem ci pracovat ve firmach jako CEZ (soukromy sektor ci podnikani zcela prohralo) si nedelam velke nadeje :-/
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).