E-shop CZC.cz se chlubí, že má vyšší tržby. Jejich výši ale tají

24. 7. 2012
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Internetový obchod CZC.cz hlásí růst v počtu poboček a zákazníků. Meziročně se mu v 1H zvýšily také tržby. Jejich přesnou výši ale tají, prý kvůli konkurenci.

Účetní závěrka za rok 2011 v obchodním rejstříku zatím chybí, konkrétní údaje za první kvartály nebyly zveřejněny, přesto se e-shop CZC.cz, dříve známý jako Czech Computer, chlubí tím, že mu meziročně narostly v prvním pololetí tržby o 30 %.

Tržby CZC.cz stouply o 30 % a na jejich růstu se z tradičně nejsilnějších kategorií zboží nejvíce podílí notebooky, PC sestavy, mobilní telefony a tablety. Právě tablety jsou skokanem roku, komentoval výsledky prodeje majitel společnosti CZC.cz Josef Matějka. Upřesnil, že letos se jich prodalo už třikrát více než za celý rok 2011.

E-shop údajně roste již od podzimu 2010. Ke konci roku 2010 přitom z výkazu zisků a ztrát vyplývá, že za celý rok 2010 byly tržby ve výši 721 518 000 Kč, přičemž v roce 2009 byl e-shop na tom lépe, utržil 737 197 000 KčSbírka listin eshopu CZC.cz

V meziročním srovnání stoupl CZC.cz i počet zákazníků. Při porovnání množství faktur od nově registrovaných zákazníků v loňském červnu a letos, vidíme nárůst skoro o 60 %, doplnil Matějka.

Ten zároveň připomněl, že CZC.cz rozšířil na dvojnásobek i počet poboček. A to kvůli stále oblíbenějšímu osobnímu odběru zboží, které je na rozdíl od přepravních služeb zdarma. Cílem firmy je pobočka v každém okresním městě.

Čtěte také: E-shopy jdou do mobilních verzí. První spustila Alza, následovat jí bude Kasa

Loni v červenci byla výdejna CZC.cz na 7 místech v Česku, letos je jich dvakrát tolik a už nyní se jedná o dalších. Pobočky budou vznikat navíc i formou franšízy. Již v létě tohoto roku otevřel CZC.cz první franšízové pobočky, kde si zákazníci mohou vyzvednout zboží osobně.

Počet těchto poboček bude navíc růst, řekla serveru Podnikatel.cz Tereza Bartošíková, mluvčí CZC.cz. Bartošíková přitom odmítla komentovat konkrétní výši tržeb za uvedené období, podle ní kvůli konkurenci. Nechceme konkurenci provokovat svými tržbami, ani naznačovat, jaký bude náš další vývoj v oblasti obchodu, řekla Bartošíková.

Marketing Meeting AI a tvorba obsahu

Čtěte také: Alza.cz trhá rekordy, zvýšila obrat o miliardu na necelých 7 miliard

To však netrápí lídra trhu e-shop Alza.cz. Ten na rozdíl od CZC.cz zveřejnil své výsledky za rok 2011 již v únoru. Celkový obrat e-shopu dosáhl v loňském roce 6,8 miliardy korun, což znamená oproti roku 2010 nárůst o více jak miliardu. Podle obchodního ředitele společnosti Alza.cz Martina Drdúla se do výsledků promítla vnitrofiremní podpora inovací.

Aktualizace 24.7.2012: Loňské tržby ještě nejsou v obchodním rejstříku zveřejněny. Za rok 2011 byly ve výši 1,003 miliardy Kč, doplnila dodatečně Tereza Bartošíková, mluvčí CZC.cz

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).