Eshopaři, chystej se na vánoční „marast“, bude se utrácet, a to hlavně na mobilu

1. 10. 2015
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Ilustrační obrázek
Větší útraty zákazníků a hlavně rostoucí zájem o možnost nakoupit prostřednictvím mobilního zařízení, takové jsou aspekty vánočního online nakupování.

Obtěžovat na začátku října s Vánocemi si může dovolit jen obchodník. Právě ten by se totiž už v tuhle dobu měl na „vánoční masakr“ chystat. Nejinak jsou na tom e-shopy. Provozovatelé těch největších očekávají slibnou sezonu. Nejen že se bude více utrácet, ale očekává se rekordní růst prodejů skrze mobilní zařízení.

Čtěte také: Bez smartphonů ani ránu. Z mobilní verze e-shopů se brzy stane nutnost

Ilustrační obrázek
Autor: www.shutterstock.com

Ilustrační obrázek

Jeden z největších e-shopů u nás, Alza.cz, se na utrácení svých zákazníků chystá už teď. Její odhady říkají, že letošní útraty dosáhnou rekordu. V letošním roce očekáváme rekordní zájem o on-line nákupy vánočních dárků. Podle našich odhadů vzroste v sezóně útrata zákazníků našeho e-shopu ve srovnání s loňským rokem o 40 %, uvádí Šárka Jakoubková, PR manažerka Alzy.

Pozadu s přípravami není ani Mall.cz. Tento měsíc v Jirnech zprovozní nové distribuční centrum. I tady se počítá s nárůstem útrat zákazníků: Počítáme s růstem v řádu desítek procent. Dá se také očekávat, že se vánoční nákupy posunou zas o pár dní směrem ke Štědrému dni. Trend, kdy zákazníci nechají nákupy více na poslední chvíli, pozorujeme každý rok, prozradila pro server Podnikatel.cz PR manažerka Mall.cz Michala Gregorová

Vysedávání u počítače střídají ve velkém nákupy přes mobily

Na nedávném E-Business Foru, což je jedna z největších tuzemských akcí e-commerce scény, zazněl zásadní fakt, který by měli všichni provozovatelé e-shopů brát v potaz. Tedy že mobilní zařízení se stále častěji stává hlavním nákupním prostředkem. Lidé už nepotřebují po večerech nakupovat u počítače, ale nákupy jsou schopni provádět kdykoli a kdekoli. Pokud jsou tedy vlastníky chytrých telefonů nebo tabletů. Jak na konferenci uvedl Václav Štrupl z Bonami.cz, existují navíc už i e-shopy, které mobilní web zrušily a nabízí nákupy právě skrze mobilní aplikaci. 

Marketing Meeting AI a tvorba obsahu

Čtěte více: 5 tipů z E-Business Fora, které by si e-shopaři měli zapsat za uši

A právě na to při svých přípravách na vánoční sezonu myslí také oba největší e-shopy u nás. Podle slov Michaly Gregorové se podíl mobilní návštěvnosti u e-shopu Mall.cz blíží 20 % a už loni bylo toto číslo vysoké, cca 16 %. Svým zákazníkům nabízí nejen mobilní verzi webu, ale své objednávky mohou provádět prostřednictvím mobilní aplikace. Mobilní zákazníci již nyní vytvoří desetinu všech objednávek, dodává Gregorová. Alza.cz očekává, že objednávky prostřednictvím mobilních zařízeních narostou více než o polovinu.

Autor článku

Jana je redaktorkou a korektorkou Podnikatel.cz. Hlídá a píše aktuální zprávy z byznysu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).