Vy jeste nekdo na tyhle kraviny reagujete?Jsou to pouze vykriky,se skutecnym Black Friday v Americe to nema nic spolecneho.Libi se mi ty akce,chodici na mail od renomovanych znacek,vse v akci a pritom poridim u nerenomovane znacky,avsak dobre recenzovane,vzdy minimalne o ctvrtinu levneji.Naucil jsem se je proto ihned mazat a ani necist.Aneb jak rikam-na obratneho obchodnika musi byt obratnejsi zakaznik..Jen se to naucit.Ale ono to prijde a pak vychcankove utrou nos.
Lidi chtějí slevy a tak je mají. Co jiného mají eshopy dělat? Každý kdo se v e-komerci pohybuje, tak to ví. Běžná čistá marže na elektoniku je kolem 5%, tak těko může eshop dát reálnou slevu 60%. Kdyby dal eshop reálnou slevu, tak to bude do 5%, a na to lidi nereagují.
Dárky je vhodné kupovat v září, to jsou běžné ceny. Od října se začíná zdražovat, ale jsou větší slevy. Vrcholu dosahují ceny od poloviny listopadu až do vánoc. A slevy jsou zase vyšší. A proč? Protože lid si žádá slevy, chce je. Znáte to "Nechci slevu zadarmo".
Marže 5%? Kdyby to tak bylo, nepohybovali by se ceny v takovém rozpětí, jako se pohybují (například: https://sluchatka.heureka.cz/motorola-hs700/# - jedna věc jenou za 15 a jednou za 85 - těch 5% bych nevěřil ani u toho levnějšího). Pokud jde o to, že lidé chtějí slevy, tak to je ještě větší lež - lidí chtějí levné zboží, ne slevy, slevami pouze obchody oblbují ty, kteří nemají čas na to, aby vyhledávali, kolik zboží opravdu stojí. Slevy jsou způsob, jak přesvědčit lidi, že drahé je levné - a to lidé určitě nechtějí.
Jsem si jistý, že minimálně z části lžete. Pracoval jsem u K+B Expert a znám marže pro OBCHOD, což rozhodně není marže celková, ale ta, která se nám započítá do měsíčního hospodářského výsledku daného obchodu. Každý takový má plnit marži v určité předem stanovené výši, např. 16%. Ano, např. u noteboků je tato marže nízká, stejně jako i jiného IT, např. monitory etc., ovšem tato marže není skutečná. Co se děje? Drtivou většinu marže ve skutečnosti spolkne někdo jiný než koncový obchod, část např. firma, která obchod provozuje, a velkou část překupník!
Jak je to s marží pro obchod u ostatního zboží? Řekněme si nejdříve, že veškeré zboží vyrábí a cenově ovládá 6 nadnárodních korporací, které se dlouhé roky dopředu dohodnou na marketingových, výrobních a prodejních strategiích. No a proto máte v obchodě např. značky BEKO a GRUNDIG, které jsou jedno a totéž, ovšem s naprosto rozdílnou strategií marže. Takže u jedné pračky za stejné peníze je marže pro obchod např. 25 % (BEKO), ale u Grundigu je to 40 % + tzv. korunovky, neboli hrubý přivydělek prodavače, který vám pračku Grundig prodá. Pohybuje se kolem 200-300 Kč, někdy a u některých věcí je vyšší, např. 500 Kč hrubého. Marže 40 % pro obchod může však být i u pouhého tyčového šlehače! No a zkuste si to spočítat! Nejvyšší marže naleznete v létě u větráků (60 %) a pak u prvních velkoplošných televizí, které jsou do obchodu dovezeny v podstatě na ukázku. Pokud si ji pak někdo koupí, marže pro obchod může být i 65 %.
Myslím, že z pohledu zákazníka je úplně jedno, jak je strukturovaná cena od výrobce až po obchod, který jej obsluhuje.
Můj názor na prezentované slevy je takový, že jej ignoruji. Jediné, co nakonec vydám je stejně prodejní cena a tu si u dražších věcí porovnám s konkurencí a to i v "blízkém zahraničí", u levných je to většinou ztracený čas.
Chápu, že Váš pohled zaměstnance a od toho odvozeného odměňování, může být zajímavý, ale to tom není tento článek.
pokud je někdo uplně blbej, a slyší na slovo CENA, namísto na číslo - pak je snad i spravedlivé, aby byl takto ošizen a podveden. já reaguji pouze na cenu, jestli jí chci nebo nechci zaplatit - kolik stálo zboží před rokem nebo předevčírem, je přece naprosto irelevantní.
spíš se divím obchodům, že se jim takové klamavé obchodní praktiky stále vyplatí.
Ano, je spravedlivé, aby byl někdo ošizen a podveden. Výborně. Tahle logika je úžasná. A je také spravedlivé, aby se ti podvedení vzbouřili, a dali co proto těm, kteří prosazují tyhle názory. Systém, kdy je legální orádat a podvádět ty, kteří se nechají, vede k tomu, že všichni budou podezírat všechny a nakonec všichni vyplítavjí všechnu sovu energii jen na to, aby hlídali ostatní. Zkuste se zamyslet nad tím, jak určíte hranice pro to, jaká inteligence je potřeba proto, aby si taková člověk zasloužil být podveden. Porovnat ceny je možná jednoduché, ale jakmile s takou logikou začnete, budete mít problém ji zastavit.
Přijdete k zákazníkovi a první, co na vás vybafne je "jakou mi dáte slevu". Jediná obrana, aby nepřešel ke konkurenci (kde ve výsledku zaplatí víc, ale to by musel umět porovnat čísla) je, napočítat cenu zboží o 20% více a pak mu dát těch 20% slevy - vlk se nažere, koza zůstane celá a vy si ušetříte hromadu blbých keců...
A teď mi povězte - je to podvod, nebo ne?
Stát by měl řešit to, čemu se říká závody ke dnu. Chápu, že pochopit i základní věci z teorie her jako je vězňovo dilema, které ukazuje, že racionální chování jedinců může vést k iracionálnímu chování celku a pochopit, jak to souvisí s ekonomikou je nad vaše síly. To, že nazvete někoho tupcem, neznamená, že máte pravdu, i když vám to asi stačí.
Kdyz si jako SVJ nechavam zpracovavat cenove nabidky na ruzne zbozi/sluzby, co potrebujeme, temer u 100% nabidek je tam radek sleva a urcite procento a castka. Ze zacatku jsem se ptal, proc je tam sleva, kdyz je to nabidka na miru, ale bylo to k nicemu. Nejspis to na lidi opravdu pusobi, ze kdyz mate obe nabidky za 100 tisic a jedna je udelana na 120 tisic a po sleve "pouze" 100 tisic, tak to pro nekoho vypada lepe. Ja bych si naopak vybral tu bez slevy za stejnou castku. Ale fakt si zkuste zadat ctyrem firmam poptavku treba na vymenu 20ti dveri. Nejmene tri, spis vsechny ctyri budou zahrnovat nejakou slevu :D Klasickou nabidku dnes temer nemozno ziskat!
Lidi jsou ale na "akce" a "sleva" jak úchylní. Sám dělám v obchodě a pořád dokola slyšíme "máte to a to v akci?". A když jim nabídnete produkt, který je o něco lepší, ale nemá škrtnutou cenu, tak slyšíme " To nechci, to není v akci"...
A když těm dotyčným řekneme, že původní cena je cena doporučená dodavatelem či výrobcem, tak si najednou stažují, že to je podvod na zákazníka.
Sakra, snad všude je "původní cena" daná dodavatelem či výrobcem a je jen na obchodu zda tuto cenu ponechá a nebo si to střelí za vlastní tzn. levnější.
A teď si představte to terno, když se zboží, které vám chodí x let, o pár korun zdraží (ať už z důvodů zdražení při výrobě či z jiného faktoru), tak je to hned okrádání zákazníka. Následující akci jim to zase zlevněte o pár stovek a chrochtající si....
Už se fakt těším na povánoční výprodeje a tyhle vysavače akcí :D
Na slevy neslyším a nevěřím už dobrých 15 let. Tenkrát jsem si koupila kuchyňský robot za NORMÁLNÍ cenu. O víkendu přišel akční leták a můj nový robot v akci (stejný typ, stejný prodejce) stál o tisícovku více!!!
A že se od té doby nic nezměnilo mi potvrdila nedávná krátká brigáda v obchodě. Každý týden se "akčně" přeceňovalo, něco málo dolů, ale většina nahoru.
Zase nekdo objevil Ameriku. tohle je znama vec uz leta .sleva vlastne neni slevou. vetsinou se to dela tak ze cca tyden pred spustenim tkz .slevove akce .zbozi co chci prodat .lezaky atd atd .zdrazim cca o 35% a potom ohlasim bombasticke zlevneni cca 25% .takze male domu je 10% -to nevymyslis a lidi to kupuji protoze maji pocit jak usetrili
Moc nechápu, proč si tu vzájemně nadáváte.
Komplikovat si život přemýšlením nad slevami, akcemi, procenty a podobnými kličkami, jak se k aktuální ceně došlo, nikomu moc nepomáhá. U pokladny se stejně markuje cena platná v okamžiku nákupu. Co si k ní připíše obchodník za pohádky přece na věci nic nemění.
Filozofie akcí, slev a podobných lákadel je v tom, že navozují dojem, že v době jejich trvání, je koupě výhodnější. Ale na vyhodnocení výhodnosti si přece stačí pamatovat, kolik daná věc běžně stojí (u spotřebního zboží) a za kolik ji nabízí konkurence (u jednorázových nákupů věcí, kde cenovou hladinu neznáte). Při tom se nepotřebujete spoléhat ani na cizí "slevovou morálku", ani na ČOI-ku, stačí využívat vlastní hlavu. Pak vás nikdo nemůže napálit.
Taky přidám perličku se slevou u jednoho shopu s LG výrobky, LGshop. V říjnu cena TV 35tis., pak vyšší na 38tis., ale v bundle s XBOX S, takže + - stejné. A je tu listopad, začínáme akcééééé, cena 40tis. a akcéé doprava zdarma.))), Po týdnu musíme dát novou akcičku. Cena 42tis. a VIP cena a k tomu doprava zdarma. A máme 1/2 listopadu a je tu nová akce LGPODZIM a sleva 5% na vše a POZOR z ceny již 45tis., doprava zdarma jako bonus. Jinak na prodejně mají stále tu stejnou za 40tis.. Tak u nich v prosinci snad za 50tis. a určitě dostanete slevu. Hezký svátky.
Já naprosto nechápu pitomce, kteří ještě po tolika letech skočí na nějaké kecy o slevách. To totiž opravdu jsou už jenom pitomci. každý nomální člověk ví, že tzv."slevy" jsou jednoduše odvozeny s cen doporučených výrobcem či dodavatelem, a nikoliv z původní tržní neboli prodejní ceny. Nebo si snad opravdu někdo myslí, že když vidí slevu na mikinu 75% a nyní je za 700 korun, tak že předtím stála skoro 2000 korun? No tak v tom případě si nechte ihned dát na občanku modrý proužek, jako že jste debil. Nic víc vám nemohu říci. No a ten kdo si koupí např. tričko Versace za 6 litrů, tak je naprosto stejný debil. Výrobní cena je 50 korun.
Já naprosto nechápu pitomce, kteří ještě po tolika letech skočí na nějaké kecy o slevách. To totiž opravdu jsou už jenom pitomci. Každý normální člověk ví, že tzv."slevy" jsou jednoduše odvozeny z cen doporučených výrobcem, či dodavatelem, a nikoliv z původní tržní neboli prodejní ceny. Nebo si snad opravdu někdo myslí, že když vidí slevu na mikinu 75% a nyní je za 700 korun, tak že předtím stála skoro 2000 korun? No tak v tom případě si nechte ihned dát na občanku modrý proužek, jako že jste debil. Nic víc vám nemohu říci. No a ten kdo si koupí např. tričko Versace za 6 litrů, tak je naprosto stejný debil. Výrobní cena je 50 korun.
Pokud se někdo zabývá slevami a jejich percentuální výší, vždy si naběhne, otázkou jen zůstává, jak moc ho to bude bolet.
Při nákupu, co se cen týče, je jen jedna relevantní otázka - kolik jsem ochoten ještě dát. Je-li cena níže, dobře, je-lí vyšší, je jedno, jaká jsou u ní procenta. Méně důležitá je otázka, jaká je cena obvyklá, ta je spíše pomocná, a je využitelná jen u plánovaných nákupů, tedy u nákupů odložitelných.
Pro příklad, půllitr balené vody pro dítě v rozpáleném létě daleko od domova má pro mne jinou cenu než v lednu na cestě domů 2 ulice od domova, a to třeba i o stovky procent.
p.s. vzděláním se dnes pohrdá, ale zkuste si najít krátkou teorii tvorby cen, například rozdíl mezi marží a rabatem, a tedy mezi počítání tzv. shora a zdola.
Snad je normální, že si napřed promyslím co chci koupit a zda to opravdu potřebuji. Pak se podívám zda dané zboží má skutečně vlastnosti co požaduji. (pročíst si pár recenzí snad nezabere tolik času, i když občas je obtížné nějaké trochu objektivní najít :) ). No a pak už jen zbývá porovnat aktuální ceny na ověřených e-shopech (zjistíte že se kupodivu liší téměř neznatelně) připočítat vaše náklady na převzetí zboží (doprava, váš čas na cestu do výdejny, případně několik cest na poštu protože vás nezastihli doma :) ) .... a pak v klidu jít udělat objednávku.
Pro vyloženě spotřební zboží typu potravin je dobré si pamatovat obvyklé ceny a pokud nějaká cena
je ujetá nahoru příliš - tak prostě dnes nekoupím - ona se rychle vrátí na tu obvyklou.
S tím xboxem to je celkem bullshit - 14 denní členství zdarma je samostatně neprodejné, jedině, kdyby si to greedy seller čmajznul pro sebe, aby si užil mrzkých 14 dní zdarma, když roční v akci jsem teď kupoval za 900Kč.
Navíc běžné rozhodně není, že je k Xboxu hra zdarma. Běžné je bez hry.
Bohužel nejde porovnávat USA a Evropu. USA trh je cíleně oddělován od Evropského, protože Evropské schéma je pro výrobce a obchodníky výhodnější. V USA nakupují řetězce hromadně a tím pádem můžou tlačit na cenu. U nás je to rozdělené na regiony a nákupy do prodejen se tříští na jednotlivé země. V Německu či Polsku jsou televize o dost levnější než v ČR. Prostě jsme moc malá země a regionální nákupy nás poškozují. Hrajeme si na Evropskou unii, ale vocamcať po camcať. Jak by někdo šáhnul na marže tak prrrr!