EuroOil má po celé ČR přes 200 čerpacích stanic. QR kódy už dříve v pilotním provozu zkoušela síť prodejen potravin a zboží běžné denní spotřeby COOP družstvo HB.
QR kódy jsou spíše výjimkou
Přestože možnost tisknout na účtenky QR kódy, které usnadní registraci do účtenkové loterie, funguje již skoro rok, mezi podnikateli velký zájem nevzbudila. Až nyní ministerstvo „ulovilo“ prvního významnějšího obchodníka, a to čerpací stanice EuroOil, které provozuje státní firma ČEPRO. EuroOil má více než 200 čerpacích stanic po celé České republice a QR kódy začala na své účtenky tisknout od včerejška.
Velmi vítám proklientský přístup, který EuroOil zvolil, a jsem ráda, že právě společnost, která patří do státem vlastněného podniku ČEPRO, jde v tomto příkladem. Vzhledem k tomu, že Účtenkovky se pravidelně každý měsíc účastní 300–400 tisíc soutěžících, může být zavedení této služby pro obchodníky i vítanou konkurenční výhodou,
komentovala ministryně financí Alena Schillerová.
Navzdory tvrzení ministryně však počet hráčů prakticky neustále klesá. Posledního slosování se zúčastnilo 341 tisíc hráčů, což je o 80 tisíc hráčů méně než před rokem.