Evropský parlament žádá po Evropské komisi, aby dávala více prostředků na podporu přepravy nákladů po železnici. Europoslanci tak chtějí napomoci řešit problémy s přeplněnými dálnicemi, nadměrným hlukem a znečištěným ovzduším.
Jejich cílem je, aby Evropská komise vynakládala na nákladní železniční dopravu minimálně 40 % prostředků, které jsou určeny na budování dopravní infrastruktury.
Nákladní železniční doprava začíná v Evropě po letech útlumu opět ožívat. Silniční komunikace stále hrají prim, ale karty se přece jenom začínají obracet.
Významným hráčem na trhu nákladní železniční přepravy je i české ČD Cargo. Čtěte více: HN, LN, Právo: ČD Cargo za pololetí v zisku 335 mil. Kč Po plánovaném spojení se slovenským přepravcem má jeho pozice ještě posílit. Čtěte více: Česká a slovenská nákladní železniční doprava se má spojit
Brzdou železniční nákladní přepravy je mimo jiné její vyšší cena. To je ale částečně způsobeno tím, že do ceny silniční nákladní přepravy nejsou zahrnuty všechny související náklady.