Podle mě to není úplně tak. Například u dohod totiž povinnost vedení evidence pracovní doby není. Proto je v zájmu každého zaměstnance takto pracujícího, aby sbíral důkazy o tom, že v práci byl a skutečně pracoval. Zaměstnavatel toto nemá povinnost nijak evidovat...ještě horší je pak situace, kdy pracovník pracuje na dohody přes agenturu a dochází tudíž na směnu do nějaké třetí firmy. Pokud vznikne pochybnost o tom, zda tento pracovník do firmy dorazil a pracoval tam, může být klidně z důvodu chaosu, je opět zaměstnanec v nevýhodné pozici, protože ani ta firma, ani agentura mu nejsou povinny poskytnout žádnou sounáležitost v tom, aby se to vyjasnilo - nejsou povinny mu nijak odpracovanou dobu potvrzovat...povinnost zaměstnavatele vést tuto evidenci pracovní doby tak dává zaměstnancům větší jistotu v tom, že nebude zpochybněn jejich nárok na mzdu.