Evropa volá po odstranění bariér v podnikání. Podle HKČR by to nemělo být na všech frontách

3. 2. 2009
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek

Pro efektivní fungování společného trhu Evropské unie je zapotřebí především odstranit bariéry v podnikání, vyplývá ze závěrů Konference o budoucnosti služeb na vnitřním trhu EU. Dalšími cíli by se mělo stát vyšší využití informačních technologií za účelem usnadnění přeshraničního obchodu a kontrola implementace směrnice o službách, jež by měla být vodítkem pro další liberalizaci sektoru služeb. Čtěte více: Podnikatelé vítají zákon o volném pohybu služeb, stále je však podle nich co zlepšovat 

Marketing Meeting AI a tvorba obsahu

Ze včerejší Konference o budoucnosti služeb na vnitřním trhu EU vyplynulo, že pro jeho efektivní fungování je zapotřebí využít více informačních technologií především pro usnadnění přeshraničního obchodu a prověřovat, do jaké míry se daří na základě implementace směrnice o službách daří odstraňovat bariéry v podnikání. Z výsledku kontroly, prováděné Evropskou komisí a členskými státy, by se dále stalo vodítko pro další kroky za účelem liberalizace dalších sektorů se službami. Podle účastníků konference by se odpovědí na současnou ekonomickou situaci v Evropě neměl stát protekcionismus. To je důležité především pro malé a střední podniky, které budou nejvíce profitovat z otevření trhu se službami, uvedl náměstek ministra Martin Tlapa.

Na otázku protekcionismu reagovala také Hospodářská komora ČR (HKČR), která naopak nabádá vládu k využití postavení předsednické země a iniciaci jednání o rovném přístupu českých a evropských výrobců na trh třetích zemí. HKČR se nelíbí, že české firmy nemají rovný přístup například na asijské trhy, jako výrobci Asie na trh český. Evropská unie by měla v této chvíli zvážit, zda nepřijmout určitá okamžitá a přechodná opatření, která by tyto nerovnosti vyrovnala, uvádí HKČR na svém webu s tím, že by opatření napomohlo zlepšit konkurenceschopnost v odvětví sklářského, bižuterního, keramického, obuvnického, textilního a částečně i strojírenského průmyslu. Pokud by se firmy z těchto zemí měly řídit stejnými předpisy jako firmy české ( např. nařízení REACH či emisní povolenky), budou jejich výrobky podobně ekologické a drahé, uvedl Petr Kužel, prezident HKČR.

Autor článku

Redaktor/ka již pro server Podnikatel.cz nepracuje. 

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).