Evropská dotace = konkurenční výhoda

12. 3. 2008
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek

Jak již business server Podnikatel.cz informoval, v pátek 14. března končí několik výzev k podávání žádostí o dotace z evropských fondů.

Jedná se konkrétně o podporu Zahájení činnosti mladých zemědělců a o možnost dotace na Rozvoj služeb cestovního ruchu, marketingu a produktů cestovního ruchu.

Zisk evropských peněz může být podle Petry Kopecké z poradenské společnosti Raven EU Advisory pro zemědělce konkurenční výhodou. Pokud mladý začínající zemědělec získá dotace na nákup zemědělské techniky, zemědělské půdy či na modernizaci budov využívaných k chovu a ustájení hospodářských zvířat, pak má příležitost nejen získat náskok před konkurencí, ale může vložit vlastní finanční prostředky do zavedení nových výrobků na trh či propagace své firmy. Vyšší aktivita zemědělských podniků povede také k celkovému oživení zemědělského trhu, říká Kopecká pro business server Podnikatel.cz.

Program rozvoje služeb cestovního ruchu je zas podle ní přínosný především z hlediska zvýšení návštěvnosti daného regionu, kraje či města. Cílem je, aby návštěvníci měli o nabídce služeb a aktivit maximální množství informací a aby se do těchto míst vraceli. Veškeré aktivity by měly být plánovány tak, aby se podařilo návštěvníky nejen upoutat vybranou atrakcí (například naučnou cyklostezkou), ale také je udržet nabídkou dalších služeb jako je ubytování, občerstvení či zábava a relaxace. Pokud se podaří tyto aktivity dobře zpropagovat vhodnou marketingovou kampaní, pak budou dané prostředky vynaloženy efektivně a účelně, myslí si Kopecká.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).