Expanze nákupních center v Česku pokračuje

17. 4. 2008
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek

V České republice by mělo letos přibýt 12 nových nákupních komplexů, což je ve srovnání s loňským rokem dvojnásobný počet. Vyplývá to z průzkumu společností Incoma Research a GfK Praha.

Nyní zde funguje více než 250 nákupních center různých velikostí a expanze nákupních center bude v Česku dál pokračovat. Například rakouská společnost Immoeast hodlá podle serveru E15.cz v ČR provozovat několik desítek menších nákupních center Stop Shop, která mají vyrůst poblíž již existujících hypermarketů, supermarketů a diskontních prodejen. Plocha retail parků Stop Shop s několika obchody se má pohybovat od 3.500 do 7000 metrů čtverečních. Některá nákupní centra se již nyní kvůli rostoucí konkurenci, špatnému umístění či skladbě obchodů potýkají s nízkým počtem návštěvníků. Podle Tomáše Drtiny ze společnosti Incoma Research sehraje důležitou roli to, zda méně úspěšná centra mají dlouhodobého investora, který projekt podrží a bude se snažit zatraktivnit nabídku obchodů. V opačném případě hrozí, že z některých málo navštěvovaných nákupních center se v budoucnu stanou například skladiště, autobazary či kancelářské komplexy.

Autor článku

Redaktor/ka již pro server Podnikatel.cz nepracuje. 

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).