exPRESS: Svaz obchodu a cestovního ruchu kritizuje ministerstvo obchodu. Je to součást předvolební hry?

7. 5. 2010
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Autor: 258398
Zajímavý spor se rozhořel mezi Svazem obchodu a cestovního ruchu a ministerstvem průmyslu a obchodu. Zatímco jedna strana vypouští kritická prohlášení, druhá nechápavě kroutí hlavou.

Svaz obchodu v křížku s ministerstvem obchodu »

Svaz obchodu a cestovního ruchu (SOCR ČR) kritizuje ministerstvo průmyslu a obchodu. Podle svazu nechce podporovat malé a střední podnikatele v oblasti obchodu a cestovního ruchu, protože opětovně odmítlo žádost svazu, aby mohli podnikatelé čerpat podpory z operačního programu Podpora podnikání a inovace (OPPI). Podle SOCR ČR jde o evidentní a bohužel trvalou diskriminaci druhého nejvýznamnějšího národohospodářského sektoru a o rezortní rozhodnutí, které má a může ovlivnit tvorbu HDP v letošním roce i v letech příštích, kritizoval přístup ministerstva ZDENĚK JURAČKA, šéf SOCR ČR.

Taková nařčení ale ministerstvo zcela odmítá a navíc upozorňuje, že Svaz obchodu a cestovního ruchu vyvolává problém uměle a považuje proto výtku za neopodstatněnou: Svaz obchodu a cestovního ruchu již několik let ví o tom, že existuje zcela transparentní dohoda zakotvená v Národním strategickém referenčním rámci, který jednoznačně říká, že cestovní ruch bude podporován na krajské úrovni z regionálních operačních programů a na celostátní úrovni z operačního programu Ministerstva pro místní rozvoj. Toto uspořádání ostatně odpovídá i kompetenčnímu zákonu, zdůraznil PAVEL VLČEK, mluvčí ministerstva průmyslu a obchodu.

exPRESS - Koleje 01
Finance

Stále nízký podíl online platby kartou u e-shopů

Pouze 2,5 procenta zákazníků tuzemských e-shopů využívá online platbu kartou. Hlavním důvodem je především to, že mnohé e-shopy jim tuto možnost nenabízejí. Je to kvůli poměrně vysokým cenám za provoz platebních systémů a jejich náročná integrace.

Fastfoody v Česku frčí, McDonald's vloni posiloval

Krize ne krize, Češi se ve fastfoodech stravují stále raději. Potvrzují to čísla McDonalds’s, který v roce navýšil počet svých zákazníků o 738 000 oproti předchozímu roku.

Počet bankrotů v dubnu bylo méně

Počet bankrotů a insolvenčních návrhů v dubnu ubylo. V porovnání s březnem se jedná o téměř 11% pokles. Celkem tak bylo v dubnu vyhlášeno 1266 insolvenčních návrhů.

Šest miliard korun na rozvoj a inovace

Operační program Podnikání a inovace nabízí dalších šest miliard korun. Dvě miliardy půjdou z programu Rozvoj na nákup technologií potřebných při dalším rozvoji malých a středních podniků a čtyři miliardy korun z programu Inovace – Inovační projekt na pořízení technologií nutných k zavádění inovací do výroby.

exPRESS - Koleje 02
Zákony a úřady

Videoweby nově podléhají stejné regulaci jako TV

Do konce května se musí všichni provozovatelé webů, na kterých se objevuje video, jsou strukturované podle témat a majitelé chtějí na jejich provozu vydělávat, evidovat u Rady pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV).

Ministerstvo si posvítilo na cestovky, zatím uspěly

Vloni na podzim nabyla účinnosti novela zákona o cenách. Ta především nařídila lepší informovanost o cenách při poskytování služeb cestovních kanceláří.

3500 tisíce oznámení kvůli pirátství

Necelých 3500 oznámení pro podezření na užívání nelegálního softwaru ve firmě dostala za posledních osm měsíců protipirátská organizace BSA.

exPRESS - Koleje 03
Provoz, daně a relax

Počet nemocných ubývá, ale stonají déle

Počet lidí na dočasné pracovní neschopence ubývá. Česká správa sociálního zabezpečení evidovala v prvním čtvrtletí celkem 374 315 ukončených dočasných pracovních neschopností (DPN).

Z platu je možné srážet i více exekucí

Z platu dlužníka se může srážet více exekucí najednou. Pravidla pro případy souběžně probíhajících exekucí srážkami ze mzdy a jiných příjmů stanoví zákon č. 119/2001 Sb.

<fb:fan profile_id=„58931­199320“ stream="" connections=„18“ width=„545“></f­b:fan>
Podnikatel.cz na Facebooku

Autor článku

Michael je šéfredaktorem Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz a jeho doménou jsou rozhovory. Zajímá se o marketing, e-commerce a nové technologie.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).