Facebook testuje nové tlačítko, které umožňuje přímý prodej zboží

22. 7. 2014
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Ilustrační obrázek Autor: Pixabay, podle licence: Public Domain CC0
Ilustrační obrázek
Facebook se opět snaží vstoupit do oblasti e-commerce. Nově testuje tlačítko „Buy“, které umožňuje přímý prodej zboží přes Facebook.

Facebook začal před několika dny testovat novou funkci, která podnikatelům umožní prodat zboží přímo přes Facebook, aniž by uživatel musel opustit stránky Facebooku. Příspěvky a reklamy totiž budou obsahovat tlačítko “Buy”, jehož stisknutím zákazník zboží rovnou koupí. Jedná se zatím o testovací verzi, do které je zapojeno několik menších firem v USA, v Česku tak tlačítko nejde využít. K tomu, zda se uchytí a budou ho moci vyzkoušet i firmy v Česku, jsou odborníci zatím skeptičtí.

Ilustrační obrázek
Autor: Pixabay, podle licence: Public Domain CC0

Facebook testuje nové tlačítko, přinese více tržeb e-shopům?

Čtěte také: Nejčastější chyby společností na Facebooku s konkrétními příklady

Jak tlačítko vypadá a funguje

Pokud by vyšly plány Facebooku, mohla by se tato sociální síť stát velkým obchodních místem. Společnost totiž nyní testuje tlačítko “Buy”, přes které budou moci uživatelé nakoupit přímo přes Facebook. Tlačítko navazuje na prodej virtuálního zboží přes reklamu, který Facebook před časem umožnil. Funkci, kterou aktuálně zkouší několik malých a středních firem v USA, Facebook v současnosti nijak nezpoplatňuje. Pokud by se ale uchytila, dá se očekávat, že jeho využití bude spojeno s určitým poplatkem.

Jak tlačítko vypadá

Ilustrační obrázek.

Zdroj: www.facebook.com

skoleni_8_1

Co se týče bezpečnosti, Facebook ujišťuje, že si lidé platby nemusí bát. Údaje o kreditních nebo debetních kartách, které lidé uvedou na Facebookovém účtu při dokončení transakce, se nedostanou k ostatním inzerentům. Lidé si navíc mohou vybrat, zda budou chtít informace o platbě uložit i pro budoucí nákupy, uvedl Facebook na oficiálním blogu.

Facebook v e-commerce zatím vždy zklamal

Zda se tlačítko uchytí a budou ho moci využít i české firmy, je zatím ve hvězdách. Odborníci tomu ale prozatím nevěří. “Facebook už mnohokrát zkoušel nastoupit do e-commerce, ale nikdy to nefungovalo – lidé se na Facebook chodí bavit, nechodí tam nakupovat. A nemyslím si, že by se to bez velkých investic a snah změnit chování lidí mohlo jakkoliv proměnit ve prospěch Facebooku. Co se Česka týče, silně pochybuji, že by se to v Česku hned tak objevilo, je to příliš vázané na peníze,” uvedl serveru Podnikatel.cz Daniel Dočekal, konzultant, publicista a odborník na sociální sítě.

Autor článku

Daniel je zástupce šéfredaktora Podnikatel.cz a jako ekonom se věnuje oblasti byznysu a také ekonomice. 

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).