Až dosud platilo, že soutěže musel na sociální síti Facebook organizovat prostředník. Soutěže tak musely mít podobu aplikací. To ale často komplikovalo život malým firmám, které si nemohly dovolit investovat do vývoje aplikace. Teď už je ale všechno jinak. Facebook změnil pravidla a soutěže mohou nově probíhat přímo na profilu organizace. Pozor, stále platí, že se nesmí jednat o soukromý profil. Soutěžící se do akce mohou zapojit dokonce jen tím, že status okomentují nebo mu dají lajk.
V jazykových mutacích nová pravidla ještě zveřejněna nejsou. K dispozici jsou ve facebookovém newsletteru nebo také zde.
Facebook změnu vysvětluje tím, že vývoj aplikací je drahý a chce, aby měly všechny firmy stejné podmínky. Díky možnosti pořádání her a nejrůznějších hlasovná bude možné Facebook lépe využít pro potřeby firemního marketingu. Facebook se zrušením omezení soutěží na pouhé aplikace snaží nejen vyjít vstříc menším stránkám, ale zároveň je přesvědčit, aby své omezené finance věnovaly raději do promování příspěvků, kdy peníze za reklamu jdou přímo Facebooku,
uvedl ve svém článku na webu Tyinternety.cz, Adam Špina z agentury Triad Advertising.
Firmy si ale musí dát pozzor na rofesionální soutěžící. Ti mají tendenci ke sdružování a Facebook jim k tomu dává naprosto ideální možnost. Při troše úsilí tak najdete desítky stránek a skupin, jejichž jediným smyslem je výměna hlasů mezi soutěžícími. V praxi to vypadá tak, že v těchto hráčských doupatech probíhá výměnný obchod z hlasy. „Ty my zajistíš 50 hlasů v soutěži o mobil a já tobě 50 v soutěži o parfém“. Nevěříte? Podívejte se na následující příklady:
Facebook page „výměna hlasů“
Facebook skupina „Smrček a Smrček“ pro výměnu hlasů
Vytvořit firemní profil na Facebooku je prvním krůčkem pro to se spojit se svými zákazníky v podobě fanoušků. Přinášíme pár tipů, jak tuto síť ovládnout. Podrobnosti čtěte zde.