Hlavní navigace

Fakturujeme v systému Účtujte.cz i bez účetnictví a daňové evidence

20. 7. 2011
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

Autor: 329515
V systému Účtujte.cz je možné účtovat nebo vést daňovou evidenci odkudkoliv prostřednictvím internetu. Program využijí i podnikatelé, kteří uplatňují pouze paušální náklady. Evidenci obchodních partnerů a fakturaci mohou využít všichni. Čtěte jednoduchý návod.

Server Podnikatel.cz spustil v jarních měsících ve spolupráci se společností FlexiBee Systems službu, pomocí které je možné účtovat nebo vést daňovou evidenci na internetu bezpečně a rychle prakticky odkudkoliv.

Nespornou výhodou této služby je, že podnikatel může systém v průběhu roku využívat bez pomoci účetní. Jednoduše pracuje s pokladnou, vede skladovou evidenci, fakturuje atd. Po skončení zdaňovacího období se o zbytek (opět prostřednictvím internetu) postará externí účetní, která prověří správnost a provede závěrkové operace. Účtujte.cz využijí i podnikatelé, kteří nevedou daňovou evidenci, ale uplatňují výdaje procentem z příjmů. Systém je totiž ideálním pomocníkem pro evidenci obchodních kontaktů a vlastní fakturaci. Čtěte více: Účtujte kdekoli a kdykoli. Podnikatel.cz spustil online účetnictví

Proč využívat systém Účtujte.cz?

Největším problémem při vedení účetnictví je legislativa. Snažili jsme se maximálně vše zjednodušit a připravit k práci. Proto je vše nastaveno našimi nejlepšími účetními tak, abyste rovnou mohli začít pracovat. Připravili jsme základní způsoby zaúčtování, stahování kurzů apod., uvedl Petr Ferschmann ze společností FlexiBee Systems.

Jak dále uvádí Petr Ferschmann, v sytému jsou zařazeny různé automatismy, které zjednodušují práci:

  • nemusíte vědět, jaký typ účetnictví vedete (daňovou evidenci či účetnictví). Při zakládání firmy to poznáme a automaticky nastavíme. Nastavíme také, zda jste plátci DPH a povinné údaje na faktuře,
  • automaticky stahujeme kurzy pro zahraniční platby (jak z ČNB tak i z ECB pro SR),
  • v případě fakturace do EU, kde je příjemce plátcem DPH (což lze ověřit v databázi VIES, kterou systém také podporuje), je faktura automaticky bez DPH. Když plátce není, je automaticky s DPH,
  • maximálně jsme zjednodušili zaúčtování – prostě vyberete, zda je to služba, nákup materiálu apod. Účetní tak má výrazně jednodušší práci a nemusí toto počáteční nastavení provádět,
  • automatické kurzové rozdíly – když vystavíte fakturu v cizí měně, je v systému zanesen i její obraz v Kč (jak vyžaduje zákon o účetnictví). Při úhradě je ovšem použit jiný kurz, a tak je automaticky vytvořen a zaúčtován kurzový rozdíl. Nemusíte se o to starat,
  • při vytváření faktury jste upozorněni, pokud je příjemce v insolvenci.

Důležitá je registrace a založení firmy

K využívání služby Účtujte.cz potřebujete pouze počítač s přípojením na internet. Bez nutnosti registrace si můžete systém libovolně vyzkoušet. Pokud se rozhodnete pro účtování nebo vedení daňové evidence, bude registrace nezbytná. Poté budete zakládat firmu. Znamená to, že zadáte nezbytné identifikační údaje o vaší osobě či společnosti a údaje potřebné pro účetnictví, fakturaci atd. Ty je ostatně možné doplnit i později. Postupu při registraci a založení firmy v systému se server Podnikatel.cz již podrobně věnoval. Čtěte návod: Založení firmy v systému Účtujte.cz je jednoduché

Program je živnostníkům a drobným podnikatelům do padesáti dokladů zcela zdarma. K dispozici je na internetové adrese uctujte­.podnikatel.cz. Samozřejmě včetně podrobné nápovědy k užívání systému.

Pro začátek zkusíme zadat odběratele

Pakliže stále nejste přesvědčeni o praktičnosti využívání systému, zkuste si jednoduše zaevidovat odběratele a vystavit fakturu. Výhodou je, že to můžete učinit kdykoli a odkudkoli. Navíc máte k dispozici přehled o obchodních partnerech a již fakturovaných dodávkách.

Jak na to? Nejprve zvolíme sekci – Obchodní partneři.

Obchodní partneři

Poté se zobrazí tři možné varianty práce se systém. A to:

  • Adresy firem – zde budete přidávat nové dodavatele či odběratele a aktualizovat jejich údaje. Můžete využít i další nabízené funkce. Čtěte také: Co je to cash flow? Čtěte jednoduchý výklad i zajímavé tipy
  • Kontakty – tady je k dispozici seznam všech kontaktů, které máte evidovány u firem. Můžete vyhledávat kontakty podle zadaných kritérií napříč firmami.
  • Události, aktivity – seznam událostí umožní zhotovení zápisu jednání s klientem, zadávání a sledování termínů řešení úkolů vašimi zaměstnanci atd.

Při zadávání nového odběratele zvolíme v adresáři firem políčko Přidat. Určíme, o jaký druh firmy se jedná, tj. dodavatel, odběratel, výrobce, sociálka, zdravotka, berňák apod.

Přidání odběratele

Nyní zadáme potřebné údaje o odběrateli. Název firmy se automaticky doplňuje z registru firem ČR (ARES). Údaje potřebné pro účetnictví mohou být kdykoliv podnikatelem nebo jeho účetní podle potřeby doplněny.

WT100

Nový záznam odběratel

Vystavení faktury je jednoduché, zvláště jedná-li se jen o službu či zboží bez skladové evidence. Můžeme tak učinit přímo u zvoleného odběratele, spuštěním políčka – Vydané faktury. Zde opět využijeme volbu Přidat a vystavíme fakturu. Údaje o dodavateli jsou přednastaveny, odběratele vybereme ze seznamu. V případě, že chceme, aby se faktura rovnou zúčtovala, zvolíme, že se jedná o prodej služeb. Doplníme fakturované zboží, případně text faktury.

Zadání faktury

Po uložení je možné fakturu vytisknout (proklikem na PDF soubor) nebo rovnou odeslat mailem s přiloženým PDF souborem. Systém automaticky doplní mailový kontakt i obsah zprávy. Tu je samozřejmě možné libovolně měnit. Čtěte také: Potvrzeno. Faktury zaslané mailem jsou daňovým dokladem

Odeslání fakrury

Autor článku

Dagmar je redaktorkou Podnikatel.cz a ve svých článcích se zaměřuje na oblast mzdového účetnictví a personalistiky. Mzdové účetní pravidelně školí a poskytuje rady v odborné poradně.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).