Vyjímečně jsem navštívil MC Donald na dálnici u Velkého Meziříčí. Syn si za dvě stravenky v hodnotě 50 kč koupil 2x hranolky v ceně 2x45,-. Na stravenky mu odmítli vrátit 2x 5 kč, tedy dohromady 10,- se slovy obsluhy ,, na stravenky nevracíme". Moje otázka tedy logicky zní, kam se na účtence tato desetikoruna nebo dvě pětikoruny stratily. Ono při jedné neevidované deseti koruně to nic není, ale když si uvědomím, že společnost má v celé ČR 95 provozoven, které jedou každý den v roce, tak asi jde celkově o pěknou sumičku do kapsičky.
Dále po upozornění, že by tedy mělo být viditelně oznámeno, že společnost McDonald’s ČR spol. s r. o. ,, Na stravenky nevrací", mi bylo obsluhou sděleno, že to mají napsané na tabuli u vchodu, což sice bylo provedeno, ale více-méně neviditelně, malým písmem u vchodu, kde to nikdo nepřečte (viz foto).
Myslím si, že nadnárodní společnost McDonald’s ČR spol. s r. o. tímto dokazuje, že zákazníky obírá úmyslně, protože kdo se za nic nestydí, upozorňuje na všechny podmínky viditelně, což mu zákon přikazuje jasně. Mohu se tedy domnívat, že společnost McDonald’s ČR spol. s r. o. se sídlem Řevnická 170/4, 155 21 Praha 5, se zařazuje mezi tzv. šmejdy.
Nejsem přesvědčen o tom, že spol. McDonald’s ČR spol. s r. o. dodržuje plně zákon, myslím si, že spol. McDonald’s ČR spol. s r. o. obchází zákon tím, že povinné údaje jsou umístěny na absolutně neviditelném místě, kde to nikdo nečte a nebude to ani hledat.
ovšem potom nemá mít tržby
zákon o eet:
INFORMAČNÍ POVINNOSTI
§ 25
Informační povinnost poplatníka
(1) Poplatník je povinen mít na místě, kde se běžně uskutečňují evidované tržby, umístěno informační oznámení, které je dostatečně viditelné a čitelné, pokud to nevylučuje povaha věci. Informační oznámení je poplatník povinen umístit na internetové stránky, na kterých jsou nabízeny zboží nebo služby.
(2) Obsahem informačního oznámení je
a)
text ve znění "Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.", eviduje-li poplatník v daném pokladním místě tržby v běžném režimu, nebo
b)
text ve znění "Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Příjemce tržby eviduje tržby ve zjednodušeném režimu, tzn. je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně nejpozději do 5 dnů.", eviduje-li poplatník v daném pokladním místě tržby ve zjednodušeném režimu.