Tohle se přece ví dlouho, jen se teď o tom více mluví veřejně. Už před mnoha lety Eurotel běžně rozdával za 200 Kč měsíčně firemní tarif s mobilními daty (tehdy jen 3G) zcela bez omezení.
Ostatně každý kdo má tarif od "šedého" operátora vidí, jak levné ty služby ve skutečnosti jsou a jak strašně okrádají běžné koncové zákazníky.
Já ho měl, 10GB za 150 korun, od 2007 tuším než O2 koupil Kellner. Pak mi hajzlové dávali půl roku špatné vyúčtování, kde jsme měl platit plnou cenu a vždycky to po reklamaci stornovali. Tak jsem si sehnal něco podobného u Vodafone a postaral se, aby firma s cca 500 zaměstnanci odešla od O2, hajzlové.
Soudím, že než vstoupí na český trh 4. operátor, na této tristní situaci se nic nezmění. A Babiš se bude smát, jak pod jeho vedením stát (tedy ministerstvo) ušetřil. Což je fakt.
Za všechno můžou samozřejmě posl/r/anci a operátorská lobby, která jejich prostřednictvím zařídila podmínky takové, aby případní další operátoři - uchazeči měli mizivé šance na úspěch. Nejenže se pozice občana vůči operátorským molochům v posledních letech nezlepšila, ale naprosto podstatně zhoršila !!! Stát podpořil oligarchy a monopol, přičemž ČTÚ a Antimonopolní úřad si můžou tak akorát leštit schvalovací razítka, protože jinak díky těmto zákonům nemůžou lautr nic. Proti této zlodějině je takovej celej Kalousek i s jeho Pandury hadr.
Na spasitele se čekalo už s příchodem třetího operátora, tehdy ještě Oskara, který zavedl zajímavý tarif, tuším v rámci vlastní sítě. Potom ho koupil Vodafone a jako jiné firmy mu došlo, že je lepší se s konkurenty domluvit, než soutěžit. Podobně levné neomezené tarify mají i kraje.
Jenomže v Brně to byl pouze politický humbuk. Brno, resp. jeho městská část nenabídla, že uzavře hromadnou smlouvu a bude všechny účastníky zastupovat a hradit jejich závazky. Pouze chtěli, aby jeho obyvatelům dali operátoři nízkou slevu. Jenomže proč? Když si vyjedná ministerstvo financí tarif pro třeba 5000 telefonních čísel (všichni pracovníci MF, finanční správy a celní správy nemají mobilní telefony), tak je to výborný klient. Je to státní organizace, hradí své závazky včas, nestane se, že by nějaké číslo nebylo uhrazeno, máte jednoho odběratele, jednáte s jednou kontaktní osobou, máte dlouhodobý kontrakt atd. A teď Brno. Měl byste 90000 klientů (přičemž řekněme třetina z nich už vaši klienti jsou), máte 90000 odběratelů, nemáte nikoho, kdo by ručil za jejich závazky – když někdo z nich vyúčtování neuhradí, tak městská část to za něj neuhradí. Jaký je takový přínos pro operátora? To se s hromadnou objednávkou nějaké státní instituce nebo firmy vůbec nedá srovnat. Docela mě překvapuje ten mediální humbuk, že se spousta lidí snaží brát automaticky velkého odběratele a chtít jeho ceny pro maloodběratele s jedním číslem. Když půjdete do autosalonu a budete chtít jedno auto, taky budete mít jinou cenu, než když bude obnovovat celou flotilu. To samé v jakémkoliv jiném byznisu, třeba v pojištění. Když máte flotilové pojištění vozidel, taky máte zcela jinou cenu za kus než maloodběratel s jedním vozem.
tyhle "bonus"tarify dost často mívají v podmínkách, že o nich odběratel musí mlčet, a pokud to nedodrží, má dodavatel oprávnění smlouvu okamžitě ukončit. takže pokud mu tenhle drobnopis do smlouvy podstrčili, může mít problém klidně i on sám vzhledem ke vzniku škody většího rozsahu (čti nad hranicí trestného činu). ale to by chtělo to znění smlouvy.
a co s tím? to je prosté... nedávat operátorům vydělat, nedržet hubu, a obcházet ty zmetky s přenosem čísla pořád dokola a vydupat si přijatelnou retenční nabídku.